آخرین اخبار:
کد خبر:۷۵۳۱۶۵
چشم‌اندازی برای آینده؛

دوران پسا دیجیتال در راه است/ هم‌مسیر با فناوری تا عصری جدید

با توجه به رشد نوآوری‌های فناورانه در بسیاری از شرکت‌ها می‌توان گفت: به زودی وارد دوران پسادیجیتال خواهیم شد.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، امروزه فناوری دیجیتال برای هر کسب‌و‌کار یک اولویت استراتژیک است. در گزارش چشم‌انداز فناوری شرکت اکسنچر در سال ۲۰۱۹، حدود ۹۴ درصد از ۶ هزار و ۶۰۰ مدیر کسب‌وکار حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرده‌اند که سرعت نوآوری‌های فناورانه در شرکت‌هایشان در سه سال گذشته شتاب بسیار قابل توجهی گرفته است و به نوعی به دوران پسا دیجیتال نزدیک می‌شویم.

شرکت‌های فناوری اطلاعات هم‌اکنون با سطح جدیدی از انتظارت مصرف‌کنندگان، کارمندان و شرکای تجاری خود مواجه شده‌اند. کسب‌وکار‌ها از قدرت دیجیتال برای فروش کالا یا خدمات استفاده می‌کنند و با توجه به نوآوری‌های امروزی هزاران روش و انتخاب برای ارائه خدمات یا فروش کالا دارند. با این اوصاف، موفقیت شرکت‌ها هم‌اکنون در گرو این است که هر نیازی از سوی مشتریان خود را پاسخ دهند.

اما همین کسب‌وکار‌ها در عصر آینده با فشار عظیم‌تری مواجه خواهند شد، زیرا مشتریان، کارکنان و جامعه کاملا به خواسته‌های خود واقف هستند. اما این موضوع فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را نیز برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند خدمت مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند.

در ادامه به پنج روندی که فناوری طی می‌کند تا ما را به عصر پسا دیجیتال ببرد، اشاره می‌کنیم:

قدرت دارک
فناوری‌های جدید حکم کاتالیزور را برای تغییر به عصر پسا دیجیتال دارند. شرکت‌ها برای اینکه خود را به این دوران برسانند، نیاز به فناوری‌های جدید دارند که DARQ نام گرفته و تلفیقی از چند فناوری شامل دفتر کل توزیع شده یا DLT) اجماعی از داده‌های دیجیتال تکراری، اشتراک‌گذاری شده و همگام سازی شده که از لحاظ جغرافیایی در جا‌های مختلف، کشور‌ها یا موسسات گسترده شده (هوش مصنوعی یا AI، واقعیت گسترده یا XR (تلفیقی از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و مجازی افزوده) و رایانش کوانتومی است.

تا زمانی که این فناوری‌ها به حد اشباع و همگرایی برسند، به کسب‌وکار‌ها امکان خواهند داد که قابلیت‌های دیجیتال خود را هوشمندانه‌تر و شخصی‌سازی‌تر از گذشته ارتقا دهند و به نوعی زندگی و کار مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری خود را متحول کنند.

شناخت بهتر
تعاملات مبتنی بر فناوری، هویت جدید تکنولوژیکی به هر مشتری خواهد داد. این کلید درک نسل جدیدی از مشتریان و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده برای تک تک آنهاست و چیزی است که در دوران پسا دیجیتال تجربه خواهیم کرد.

تغییر محل‌های کاری
افراد در آینده و در عصر پسا دیجیتال با استفاده از قابلیت‌های فناورانه در کنار مهارت‌ها و تجربه‌های موجود، کار‌های جدید راه خواهند انداخت یا در کار‌های جدید مشغول خواهند شد. در حال حاضر، شرکت‌های باید استراتژی‌های فناورانه خود را برای حمایت از واقعیت‌های کاری در عصر پست دیجیتال سازگار کنند.

امنیت بالاتر
ارتباطات کسب‌وکار مبتنی بر اکوسیستم باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر در معرض خطر و ریسک قرار بگیرند. روسای این کسب‌وکار‌ها می‌دانند که فقط با همکاری با کل اکوسیستم برای ارائه محصولات، خدمات و تجربیات در سطح بالا، از امنیت بالایی برخوردار خواهند بود.

برآورده کردن بی‌درنگ نیاز‌های مشتریان
فناوری در حال ایجاد دنیایی از تجربه‌های شخصی‌سازی شده و بی‌درنگ است و شرکت‌ها باید با دوباره سنجی خود، قابلیت‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای ارائه چنین خدماتی ایجاد کنند.
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار