کد خبر:۷۷۳۳۸۲
ربانیان در گفتگو با دانشجو:

بی‎اطلاعی از مسائل مالی و حقوقی موجب شکست کسب و کار‌های نوپا می‌شود

مدیر دپارتمان آموزش شتاب‌دهنده دیموند گفت: بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا به دلیل عدم اطلاع از مسائل حقوقی و مالی شکست می‌خورند.

بی‎اطلاعی از مسائل مالی و حقوقی موجب شکست کسب و کار‌های نوپا می‌شود

کسب و کارهای نوپاامین ربانیان مدیر دپارتمان آموزش شتاب‌دهنده دیموند در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ در خصوص نحوه فعالیت این شتاب‌دهنده اظهار کرد: از سال ۹۳ کار خود را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تهران آغاز کردیم، این دانشگاه فضایی در اختیار ما قرار داده بود تا فعالیت کنیم و پس از آن به دانشگاه تهران رفته و در آنجا مستقر شدیم و تا امروز نیز ادامه دارد.

ربانیان در خصوص ماهیت کار این شتاب‌دهنده ادامه داد: هدف اصلی ما حمایت از کسب و کار‌های نوپا است، حوزه کاری ما در بحث IT است، یعنی ما از استارت‌آپ‌هایی حمایت می‌کنیم که بربستر IT ارائه خدمات کنند.

وی با اشاره به روند ورود استارت‌آپ‌ها به این شتاب‌دهنده گفت: با توجه به اینکه هر استارت‌آپی می‌تواند یک حوزه کاری داشته باشد، در حال حاضر نزدیک به ۱۲ حوزه مختلف از کشاورزی تا شهر هوشمند با ما همکاری می‌کنند و به آن‌ها ارائه خدمات می‌شود و وجه مشترک همه این‌ها استارت‌آپ‌ها این است که در بستر IT سعی می‌کنند چالش‌ها و مشکلات در هر حوزه‌ای که باشد را حل کنند.

ربانیان یادآور شد: یک کمپ ۳ ماهه پیش‌شتابدهی داریم که به صورت رایگان فضای کاری در اختیار استارت‌آپ‌هایی قرار می‌دهد که در مرحله اول قبول شده‌اند؛ علاوه بر فضای کاری بحث منتورینگ و مشاوره رایگان برای استارتاپ‌ها وجود دارد که کمک می‌کند تا استارت‌آپ‌ها بتوانند به درستی رشد کرده و برای بازار تجاری آماده شوند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مشترک بین استارت‌آپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا، تصریح کرد: با مطالعه بر روی عملکرد استارت‌آپ‌ها شاهد آن هستیم که این کسب و کار‌های نوپا با مشکلات حقوقی و مالی مختلفی مواجه هستند و این مشکلات به سادگی و با یک دوره مشاوره قابل حل است؛ در همین راستا سعی کرده‌ایم فارغ از حوزه کاری آن‌ها مشاوره‌هایی نیز ارائه کنیم.
 
خبرگزاری دانشجو

ربانیان در همین خصوص افزود: در واقع یک نیروی متخصص در شتاب دهنده حاضر است و هر لحظه می‌تواند به استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مالی و حقوقی مشاوره دهد تا مشکلات حقوقی یا مالیاتی آن‌ها رفع شود، زیرا ما شاهد آن هستیم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دلیل عدم اطلاع کافی از مسائل حقوقی، قرارداد‌ها و یا نحوه تکمیل فرم‌های مالیاتی دچار مشکل شده و گاهی شکست می‌خورند.

وی بیان کرد: استارت‌آپ‌ها پس از گذراندن دوره سه ماهه، وارد مرحله ۶ ماهه شتاب‌دهی می‌شوند؛ در این شش ماه برای آنکه بتوانند طرح خود را تجاری‌سازی کرده و جذب سرمایه‌گذار کنند تا سقف ۴۰ میلیون حمایت خواهند شد.

ربانیان گفت: پس از شش ماه این استارت‌آپ‌ها به بخش خصوصی برای جذب سرمایه می‌روند؛ از سوی دیگر ما تلاش می‌کنیم تا با ارتباط گیری با شرکت‌های بزرگ به آن‌ها بگوییم که راه حل چالش‌های آن‌ها استارتاپ‌ها هستند، در واقع به جای آنکه به دنبال نیرو‌های مختلف باشند می‌توانند با کمک استارت‌آپ‌ها علاوه بر به کارگیری نیروی متخصص با سرعت بیشتری مشکلات‌شان را به کمک IT حل کنند و به نیازهایشان پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پل ارتباطی بین شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشیم، افزود: این ارتباط و هماهنگی علاوه بر حل مشکل شرکت‌ها، کمک می‌کند تا استارتاپ‌ها هم به بلوغ لازم برسند و رشد کنند.

ربانیان در خصوص مهمترین استارتاپ‌هایی که توانسته‌اند جذب سرمایه داشته باشند، گفت: دو استارت‌آپ اوبار و آچاره مهمترین استارتاپ‌هایی بودن که توانستند سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان از سوی یکی از اپراتور‌های تلفن همراه جذب سرمایه داشته باشند.

وی در خصوص فعالیت این شتاب‌دهنده در سایر استان‌های کشور یادآور شد: علاوه بر تهران در اصفهان و بوشهر نیز نمایندگانی داریم که طی این پنج سال حدود ۳۰۰۰ استارتاپ در آنجا ثبت نام کرده‌اند و از این بین ۳۰۰ استارتاپ به دوره شتابدهی رسیده‌اند و۳۰ استارتاپ نیز وارد فاز سرمایه گذاری شده است؛ البته در این بین یک سری استارت‌آپ‌ها موفق بودند و برخی نیز بنا به دلایل مختلف شکست خورده‌اند.

ربانیان در خصوص چالش‌ها و مشکلات یک شتاب دهنده خصوصی، خاطرنشان کرد: بیشترین حمایت باید از سوی دولت صورت بگیرد و کمک کننده و تسهیل کننده باشد تا فرایند رشد استارت‌آپ‌ها بهبود یابد؛ البته معاونت علمی همکاری‌های خوبی دارد، اما به طور قطع برای هر سطح خوبی می‌شود یک سطح بهتر در نظر گرفت.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار