
در میزگرد جامعه اسلامی دانشگاه یزد مطرح شد
مسئولان ارتباط و تعامل با جوانان را به طیف خاصی محدود نکنند / گفتمانسازی بیانیه گام دوم، رسالت دانشگاه است
در میزگرد بررسی نقش دانشگاهیان در گام دوم انقلاب به نگاه ویژه رهبری به جوانان برای تحقق تمدن اسلامی و لزوم گفتمانسازی بیانیه گام دوم از سوی دانشگاهیان اشاره شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در میزگرد بررسی نقش دانشگاهیان در گام دوم انقلاب، با حضور مسئول جامعه اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به نگاه ویژه رهبری به جوانان برای تحقق تمدن اسلامی و لزوم گفتمان سازی بیانیه گام دوم توسط دانشگاهیان اشاره شد.
مسئولان ارتباط و تعامل با جوانان را به طیف خاصی محدود نکنند
خدادادی در این مورد با توضیح اینکه هرچند در موضوع جوانگرایی بحث روحیه و نشاط جوانی مطرح است و چهبسا افراد میانسال نیز از این روحیه برخوردار باشند، اما نمیشود این مهم را نسبت به همه تعمیم داد، گفت: افکار عمومی گذشته و اقدامات چنین مدیرانی بررسی میکند و این مهم را مردم تشخیص میدهند.
مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد بابیان اینکه از سوی دیگر توسط مسئولین استانی و شهری نیز موضوع بهرهگیری از نظرات و ظرفیتهای نیروهای جوان مطرح میشود، اما در عمل، این مهم به جلساتی آنهم با جوانانی از جناحهای خاص سیاسی و رویکرد انتخاباتی و تبلیغاتی محدود میشود، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و تعالی استان بهرهگیری از نظرات و توان همه جوانان صاحبنظر و نخبه ضروری است.
مسئولان ارتباط و تعامل با جوانان را به طیف خاصی محدود نکنند
خدادادی در این مورد با توضیح اینکه هرچند در موضوع جوانگرایی بحث روحیه و نشاط جوانی مطرح است و چهبسا افراد میانسال نیز از این روحیه برخوردار باشند، اما نمیشود این مهم را نسبت به همه تعمیم داد، گفت: افکار عمومی گذشته و اقدامات چنین مدیرانی بررسی میکند و این مهم را مردم تشخیص میدهند.
مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد بابیان اینکه از سوی دیگر توسط مسئولین استانی و شهری نیز موضوع بهرهگیری از نظرات و ظرفیتهای نیروهای جوان مطرح میشود، اما در عمل، این مهم به جلساتی آنهم با جوانانی از جناحهای خاص سیاسی و رویکرد انتخاباتی و تبلیغاتی محدود میشود، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و تعالی استان بهرهگیری از نظرات و توان همه جوانان صاحبنظر و نخبه ضروری است.
این فعال دانشجویی ادامه داد: همفکری و تعامل با جوانان را نباید به طیف خاصی محدود کرد، چراکه شنیدن نظرات و پیشنهاد و حتی نقدهای سلایق گوناگون، تصمیمگیری بهتر و جامعتری را به دنبال دارد.
در ادامه این میزگرد بهطور ویژهتری موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، اهمیت آن و نقش و کارکرد جوانان و قشر دانشجو در این راستا موردبحث قرار گرفت.
گفتمان سازی بیانیه گام دوم؛ رسالت دانشگاهیان
خدادادی با بیان اینکه این بیانیه، فضای جامعه را با خود همراه کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران فضای تکقطبی دنیا بعد از فروپاشی شوروی بهعنوان نماد کمونیست را بر هم زد و قدرتی در دنیا بیدار شد که گفتمان و نرمافزار فکری متفاوتی ارائه داد و در طول عمر چهلساله خود با هدایت و تدابیر امامین انقلاب توانست نقشههای دشمنان را خنثی کند و جامعه را پیش ببرد.
وی با این توضیح که در طول این مدت با بعضی نقاط که ایده آل بوده، فاصله داشتیم و این مسیر ۴۰ ساله با فراز و نشیبهایی همراه بوده، اذعان کرد: در طول این چهل سال همواره دشمنان تلاش کردند تا فضای ناامیدی را در جامعه ترویج کنند و در چهلسالگی نیز اوج تلاش دشمن در این عرصه بود، اما صدور این بیانیه که بهعنوان نقشه راه جدید کشور است هم توطئهها را خنثی کرد و هم بهنوعی نشاط و امید را در بین عموم بهخصوص جوانان تقویت کرد.
مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با جمعبندی افتخارآمیز از چهل سال گذشته و گشودن افقهای پیش رو برای گام دوم انقلاب، در راستای تمدن سازی عمل کردند، افزود: ایشان بهضرورت تبیین آنچه در بیانیه مطرحشده نیز تأکیددارند.
خدادادی بر لزوم تبیین و بررسی گامهای اجرایی کردن بیانیه نیز تأکید کرد و اظهار داشت: بهطور مشخص مخاطب هر بخش بیانیه باید وظایف خود را بشناسد و پایکار بیاید، مشکلات آن عرصه را احصاء کند و در آن مسیر با هوشیاری و جدیت قدم بردارد.
این فعال دانشجویی دراینبین رسالت و نقش و دانشگاهیان و بهخصوص نخبگان دانشگاهی را تبیین گام دوم دانست و عنوان کرد: گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اولین رسالت ما دانشگاهیان در پیادهسازی این منشور و راهبرد عظیم است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.