کد خبر:۷۸۹۶۲۲
با تلاش یک شرکت دانشبنیان داخلی؛
تولید آنزیمهای صنایع غذایی در کشور توسعه مییابد / لزوم حمایتهای مادی و معنوی از شرکتهای دانشبنیان
مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان گفت: آنزیمهای مورد استفاده در صنایع غذایی به کشور وارد میشود و ما تلاش میکنیم محصولی با کیفیت مشابه نمونه خارجی به مشتری ارائه شود.
جهرمی، مدیر فروش شرکت بن دا فرآور در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان در زمینه تهیه و تولید آنزیمهایی که در صنایع غذایی استفاده میشود فعالیت میکند.
جهرمی با بیان اینکه شرکت از سال ۹۴ تاسیس شده است، ادامه داد: پس از شروع پروژه کارهای تحقیق و توسعه بر روی آنزیمها صورت گرفت و در حال حاضر با فعالیت در حوزه صنایع لبنی و نشاسته الکل وارد بازار شدهایم و آنزیمهایی همچون آنزیم گلوکوآمیلاز و آنزیم پولولاناز تولید میکنیم.
وی در خصوص چشم انداز آینده شرکت افزود: هدف اصلی ما رقابت در بازارهای خارجی است و اگر راهکارهایی برای صادرات وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم داد.
مدیر فروش این شرکت با بیان اینکه صنعت آنزیم یک صنعت جدید است و هنوز فردی در ایران تکنولوژی ساخت آنزیم در مقیاس صنعتی را راه اندازی نکرده است، افزود: با همین رویکرد ما در حوزه ورود به بازار خصوصاً در پیدا کردن مشتری مشکلی نداریم؛ همچنین تا به حال برای متقاعد کردن آنها جهت استفاده از محصولات بیولوژیک به جای محصولات شیمیایی به مشکل بر نخوردهایم.
وی با اشاره به لزوم حمایتهای مادی و معنوی از شرکتهای دانش بنیان، گفت: از آنجایی که ما یک شرکت دانش بنیان هستیم توقع داریم که تبلیغات بر روی شرکتهای دانش بنیان گسترش پیدا کند، گاهی پیش میآید که برای تبلیغات از نظر مالی نمیتوانیم خودمان مستقلاً عمل کنیم و انتظار داریم که کنفرانسها و سمینارهایی برگزار شود تا شرکتهای دانش بنیان در آنجا بتوانند به ارائه کسب و کار خود بپردازد.
جهرمی با اشاره به اینکه آنزیمهای مورد استفاده در صنایع غذایی از کشورهای چین، آلمان و دانمارک به کشور وارد میشود، تاکید کرد: ما تنها شرکتی هستیم که این آنزیمها را در داخل تولید میکنیم و محصولات ما قابلیت برابری با نمونه خارجی خود را دارند و ما میتوانیم با وجود محصولات خارجی، محصولاتمان را به فروش برسانیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کیفیت محصولتمان را بالا ببریم مطمئناً بازار داخلی گرایش دارد تا محصول با کیفیت و قیمت مطلوب را تهیه کند و هدف ما این است که بتوانیم با کیفیت مطلوب محصول خود را به فروش برسانیم.
جهرمی با بیان اینکه شرکت از سال ۹۴ تاسیس شده است، ادامه داد: پس از شروع پروژه کارهای تحقیق و توسعه بر روی آنزیمها صورت گرفت و در حال حاضر با فعالیت در حوزه صنایع لبنی و نشاسته الکل وارد بازار شدهایم و آنزیمهایی همچون آنزیم گلوکوآمیلاز و آنزیم پولولاناز تولید میکنیم.
وی در خصوص چشم انداز آینده شرکت افزود: هدف اصلی ما رقابت در بازارهای خارجی است و اگر راهکارهایی برای صادرات وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم داد.
مدیر فروش این شرکت با بیان اینکه صنعت آنزیم یک صنعت جدید است و هنوز فردی در ایران تکنولوژی ساخت آنزیم در مقیاس صنعتی را راه اندازی نکرده است، افزود: با همین رویکرد ما در حوزه ورود به بازار خصوصاً در پیدا کردن مشتری مشکلی نداریم؛ همچنین تا به حال برای متقاعد کردن آنها جهت استفاده از محصولات بیولوژیک به جای محصولات شیمیایی به مشکل بر نخوردهایم.
وی با اشاره به لزوم حمایتهای مادی و معنوی از شرکتهای دانش بنیان، گفت: از آنجایی که ما یک شرکت دانش بنیان هستیم توقع داریم که تبلیغات بر روی شرکتهای دانش بنیان گسترش پیدا کند، گاهی پیش میآید که برای تبلیغات از نظر مالی نمیتوانیم خودمان مستقلاً عمل کنیم و انتظار داریم که کنفرانسها و سمینارهایی برگزار شود تا شرکتهای دانش بنیان در آنجا بتوانند به ارائه کسب و کار خود بپردازد.
جهرمی با اشاره به اینکه آنزیمهای مورد استفاده در صنایع غذایی از کشورهای چین، آلمان و دانمارک به کشور وارد میشود، تاکید کرد: ما تنها شرکتی هستیم که این آنزیمها را در داخل تولید میکنیم و محصولات ما قابلیت برابری با نمونه خارجی خود را دارند و ما میتوانیم با وجود محصولات خارجی، محصولاتمان را به فروش برسانیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کیفیت محصولتمان را بالا ببریم مطمئناً بازار داخلی گرایش دارد تا محصول با کیفیت و قیمت مطلوب را تهیه کند و هدف ما این است که بتوانیم با کیفیت مطلوب محصول خود را به فروش برسانیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.