
کد خبر:۷۹۹۲۷۵
پرونده ویژه|نانوییها
فیلتر هوا با ماسکهای نانویی / نمایشگاه نانو مردم را با فناوریهای جدید آشنا میکند
نماینده یک شرکت دانش بنیان گفت: نمایشگاهنانو کمک میکند تا مردم بتوانند با علم نانو آشنا شده و تفاوتهای محصولات نانویی و معمولی را از نزدیک ببینند.

محمدرضا یونسی مسئول دیجیتال مارکتینگ شرکت نانوتارپاک در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، درخصوص فعالیت این شرکت اظهار کرد: شرکت نانوتار پاک یک شرکت دانش بنیان است که با هدف ارتقا سطح زندگی با به کارگیری تکنولوژی روز از سال ۱۳۸۸ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع به کار کرد.
یونسی ادامه داد: این شرکت ده سال است که ماسکهای نانویی تولید میکند و این ماسکها به دو دسته عمومی و صنعتی تقسیم میشوند.
وی درباره ماسکهای رده عمومی عمومی گفت: این ماسکها از ۵ لایه تشکیل شده است؛ دو لایه اسپام باند، دولایه ملتبلون و یک لایه نانویی که مهمترین وجه تمایز محصول ما با نمونههای مشابه است.
نماینده این شرکت دانش بنیان درخصوص این وجه تمایز، ادامه داد: این لایه نانوالیاف که برخلاف سایر ماسکهای نانویی که از اسپری نانویی استفاده میکنند، از طریق فرایند الکتروریسی بافته میشود و تا ۳ دهم میکرون یعنی نزدیک به ۳۰۰ نانومتر ذرات را فیلتر میکند.
یونسی درباره تنوع محصولات این شرکت تاکید کرد: در ردههای عمومی ماسکهای کودک و بزرگسال داریم و شاید متفاوتترین کاری که صورت گرفته شده در نظر گرفتن سایز صورت کودکان و بزرگسالان است، بیشتر ماسکهای تولید شده تک سایز است و به خوبی نمیتواند صورت کودکان را پوشش دهد و در نتیجه آلودگی از فضاهای باز وارد بدن میشود.
وی درخصوص سایر محصولات رده عمومی گفت: یک ماسک هم برای مشاغل خاصی همچون پرستاران، رنگ کاران و آرایشگران که با برخی مواد شیمیایی و یا آلودگیهای تنفسی در ارتباط هستند طراحی شده که یک لایه اضافه به نام کربن اکتیو (زغال فعال) در آن قرار گرفته و یک سوپاپ دارد و در محیطهای مرطوب با جذب رطوبت هوا و فیلتر آن کار تنفس را راحتتر میکند.
یونسی درخصوص تجاری سازی این محصول تصریح کرد: باتوجه به این که ماسکها با فناوری نانو آماده میشود و علاوه بر فیلتر کردن بیشتر هوای آلوده، با دوامتر هم هستند صنایعی همچون فولاد، مس، آلومینیوم و ذوب آهن از مشتریان محصولات ما هستند.
نماینده این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه بازار محصولات گسترده است و اگر تلاشی برای بهتر شدن صورت نگیرد از رقبا جا خواهند ماند، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاههایی همچون نانو علاوه بر برندینگ کمک میکند تا مردم با واژه نانو بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: عرضه محصول در نمایشگاه موجب میشود تا بازدید کننده با تفاوتهای مثلا ماسک نانویی با ماسک معمولی بیشتر آشنا شود و اینکه نانو تا چه میزان میتواند از سلامت انسان محافظت کند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.