رئیس شورای شهر تهران با بان اینکه مزیت پویش "آرزوهای تهران" این است که میتواند کمبودهای هر ناحیه را برای ما روشن کند، از آرزوی خود برای تهرانیها گفت.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در مراسم آغاز پویش شهروندی آرزوهای تهران اظهار کرد: برگزاری یک پویش و حرکت مدنی جهت تحقق مطالبات شهروندان یکی از راهبردهای مدیریت شهری است و با استفاده از نظرسنجیها میتوان راحتتر به ایدهها و مطالبات مردم رسید.
وی تصریح کرد: مزیت پویش آرزوهای تهران این است که میتواند کمبودهای هر ناحیه را برای ما روشن کند؛ با این روش میتوانیم بهمرور مناطق دیگر را هم پوشش دهیم و در کل تهران از مزایای آن استفاده کنیم، چرا که این پایش و پویش هزینه بسیار کمی دارد.
هاشمی ادامه داد: براساس نظرسنجیهایی که در ابتدای فعالیت شورای پنجم انجام شد، دریافتیم بیش از ٩٣درصد مردم تهران معضل آلودگی هوا و ترافیک را به عنوان اولویت اصلی اعلام کردند؛ ٨٣درصد از شهروندان نیز از ساماندهی آسیبهای اجتماعی شهر گفتند و تابآوری و مدیریت بحران نیز بیش از ۵۰ درصد نظر مردم تهران را به خود جلب کرده بود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: یکی از آرزوهای مشخص مردم تهران بهبود سیستم اتوبوسرانی و حملونقل عمومی است؛ مردم میخواهند ظرفیت استفاده از اتوبوسرانی را افزایش دهیم در حالی که باید در طول ۱۰ سال گذشته این ظرفیت را ۳۰ درصد بیشتر میکردیم؛ از طرف دیگر درست این بود که متوسط عمر اتوبوس بیشتر از ۵ یا٨ سال نشود، اما الان که دقت میکنیم میبینیم دغدغه حملونقل و محیطزیست به درستی مد نظر دولتمردان و مسئولان قرار نداشته است. حالا میبینیم که تعداد اتوبوسها کمتر از ۶۰۰۰ دستگاه است و عمر متوسط آنها نیز بالای ۱۱ سال شده است.
وی تصریح کرد: اگر به مترو توجه کنید میبینید فعالیتهای خوبی انجام شده، اما هنوز تنها ظرفیت روزانه ٢میلیون سفر داریم؛ دولت در این مورد نیز تمهیداتی اندیشیده است؛ سال ٩۵ قرار شد ٢میلیارد دلار برای تامین واگنهای مترو هزینه شود، اما بوروکراسی مانع تحقق این هدف شد؛ علیرغم وجود ۱۰ کارخانه اتوبوسسازی و ۴ کارخانه واگنسازی در کشور، هنوز نتوانستهایم به این هدف برسیم.
هاشمی در پایان آرزوی خود برای تهران را رسیدن به ۱۵ میلیون سفر روزانه با حملونقل عمومی عنوان کرد و گفت: ۱۵ میلیون سفری که ۱۰ میلیون آن توسط مترو و باقی به وسیله اتوبوسهای عمدتا برقی انجام شود.