معاونت آموزشی دانشگاه تهران اجرای آییننامه استخدامی جدید اعضای هیئت علمی در دانشگاه تهران را ضروری دانست.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت آموزشی دانشگاه تهران درباره تصویب آییننامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه که در سال ۹۸ بازنگری شده است، اطلاعیهای صادر کرد.
آییننامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران بارها دچار تغییرات و تحولات بسیاری شده است و آخرین بار در سال ۱۳۹۱ در قالبی متفاوت با گذشته تنظیم و به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده است.
پس از گذشت چندین سال از اجرای آییننامه، تجربیات حاصل از اجرای آن و کثرت اصلاحات پیشنهادی در بندهای مختلف آن، بازنگری اساسی در آییننامه را ایجاب میکرد که این مهم با تشکیل کمیته بازنگری آییننامه در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ و برگزاری جلسات متعدد انجام پذیرفت.
لازم به ذکر است که آییننامه حاضر تنها حاصل فکر اعضای کمیته یادشده نیست بلکه جمعبندی اصلاحات پیاپی گذشته و پیشنهادات اصلاحی دریافتی از کارشناسان و بخشهای مختلف دانشگاه تهران است.
در تدوین این آییننامه؛ رعایت اختصار در آییننامه با حفظ جامعیت آن؛ پرهیز از تکرار مقررات و الزاماتی که به سبب قوانین بالادستی حاکم بر دانشگاه در روالهای اجرایی آن نافذ میشوند و الزاماً اصلاحات بعدی آنها نیز باید از سوی مراجع قانونی ذیربط صورت پذیرد.
این آییننامه مشتمل بر ۸ فصل، ۷۹ ماده، ۱۳۴ تبصره و ۹ پیوست با عنایت به قانون اجازه تأسیس دانشگاه در تهران مصوب، ۸ خرداد ۱۳۱۳ و با استناد به ماده ۷ قانون تشکیل هیئتهای امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب جلسات ۱۸۱ و ۱۸۳ تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده ۱۰ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن و ماده یک قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ به تصویب هیئت امنای دانشگاه تهران رسید و با تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ نافذ و لازمالاجراست و جایگزین آییننامه استخدامی اعضای هیئت علمی مصوب سال ۱۳۹۱ میشود.
لازم به ذکر است، از این پس تمام شیوهنامهها و دستورالعملهای مصوب هیئت امنا که مغایر با آن است، لغو و بلااثر خواهد بود. همچنین علاقهمندان میتوانند برای دریافت فایل آییننامه به آدرس academics.ut.ac.ir/fa/page/۹۱۰ مراجعه کنند.