
کد خبر:۸۰۵۳۷۹
خاکی صدیق:
بسیاری از دانشگاهها خواستار برقراری تعامل فرهنگ و فناوری بیشتر با هم هستند
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پس از انعقاد تفاهمنامهای با دانشگاه صداوسیما با تاکید بر تعامل فرهنگ و فناوری، بسیاری از دانشگاهها خواستار انعقاد چنین تفاهمنامهای شدند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم در بازدید از دانشگاه صدا و سیما گفت: یک از سیاستهای کلی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال میشود، مأموریت گرایی است و دانشگاه صدا و سیما نیز با امکاناتی که در اختیار دارد، در همین راستا فعالیت میکند و باید هر چه بیشتر بر مأموریت خود و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز متمرکز شود.
خاکی صدیق افزود: در زمانی که رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودم تفاهم نامهای با دانشگاه صدا و سیما منعقد شد که در آن به تعامل فرهنگ و فناوری و راه اندازی رشتهای به اسم فناوری فرهنگ تاکید شده بود. در راستای آن تفاهم نامه، تفاهم نامهای هم با دانشگاهی در کره جنوبی منعقد شده بود که این دانشگاه میتوانست از امکانات دانشگاه صدا و سیما بهرهمند شود.
معاون آموزشی وزیر علوم تأکید کرد: هم اکنون نیز بسیاری از دانشگاههای فنی و مهندسی خواستار چنین تفاهم نامه و ارتباطی هستند که باید آن را توسعه دهیم.
وی درباره مراحل تصویب رشتههای جدید گفت: اگر ارزیابی دورهها با توجه به این نکات که چه کسانی وارد این دورهها میشوند، دانش آموختگان به کجا میروند، کدام نیاز کشور برطرف میشود و واحدهای درسی و هماهنگی آنها چگونه است به دقت صورت گیرد فرآیند تصویب رشتهها منطقیتر و سریعتر خواهد بود.
خاکی صدیق افزود: در زمانی که رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودم تفاهم نامهای با دانشگاه صدا و سیما منعقد شد که در آن به تعامل فرهنگ و فناوری و راه اندازی رشتهای به اسم فناوری فرهنگ تاکید شده بود. در راستای آن تفاهم نامه، تفاهم نامهای هم با دانشگاهی در کره جنوبی منعقد شده بود که این دانشگاه میتوانست از امکانات دانشگاه صدا و سیما بهرهمند شود.
معاون آموزشی وزیر علوم تأکید کرد: هم اکنون نیز بسیاری از دانشگاههای فنی و مهندسی خواستار چنین تفاهم نامه و ارتباطی هستند که باید آن را توسعه دهیم.
وی درباره مراحل تصویب رشتههای جدید گفت: اگر ارزیابی دورهها با توجه به این نکات که چه کسانی وارد این دورهها میشوند، دانش آموختگان به کجا میروند، کدام نیاز کشور برطرف میشود و واحدهای درسی و هماهنگی آنها چگونه است به دقت صورت گیرد فرآیند تصویب رشتهها منطقیتر و سریعتر خواهد بود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.