آخرین اخبار:
کد خبر:۸۱۴۸۳۱
با حمایت معاونت علمی؛

«شرکت‌های خلاق» از خدمات صادراتی بهره‌مند می‌شوند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های خلاق نیز مانند شرکت‌های دانش بنیان، خدمات صادراتی متنوعی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های خلاق نیز مانند شرکت‌های دانش بنیان، خدمات صادراتی متنوعی ایجاد کرده است. این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را با استفاده از این امکانات به بازار‌های جدید صادر کنند.

در این راستا با توجه به اینکه تسهیل فرآیند صادرات کالا و خدمات و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیاز‌های اساسی شرکت‌های خلاق می‌باشد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارایه شود.

شرکت‌های خلاق می‌توانند برای تسهیل در امر صادرات، خدمات متنوعی از این معاونت و نهاد‌های همکار دریافت کنند. از جمله این خدمات می‌توان به «اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری»، «حضور در پاویون ملی در نمایشگاه‌های خارج از کشور»، «حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی»، «ارائه کمک هزینه تحقیقات بازار بین المللی»، «پرداخت کمک هزینه‌های تهیه اقلام تبلیغاتی بین المللی» و «عضویت در وبسایت‌های B2B» اشاره کرد.

شرکت‌های خلاق همچنین مورد ارزیابی صادراتی قرار می‌گیرند. در ارزیابی آمادگی صادرات به طور کلی شاخص‌هایی مانند «دارا بودن بازار داخلی»، «داشتن برنامه و اهداف جامع صادراتی مدون»، «وجود زیرساخت‌های کافی به منظور صادرات مانند وبسایت‌های دو زبانه» مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین دارا بودن گواهینامه‌ها و استاندارد‌های بین المللی، بسته بندی مناسب کالا، وجود تحقیقات بازار بین المللی و ... مورد توجه قرار خواهند گرفت. علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت‌های اینترنتی «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز»، «برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق» و «کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری» مراجعه کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار