با امضای یک تفاهمنامه همکاری بین ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران، دانش آموزان با مفاهیم نرم و آموزشهای ترویجی بیشتر آشنا خواهند شد.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان امضای این تفاهم نامه گفت: تعامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نظام آموزشی و مدارس از دو جنبه حائز اهمیت است.
به گفته نیری: «هدف اول از این گونه تعاملات، ایجاد سازوکارهایی برای تعامل بیشتر در موضوعات فناوری و نوآوری برای طرح بحث در مراکز آموزشی است. ترویج و گفتمان سازی جریان نوآوری و فناوری برای افراد جامعه از سنین پائین صورت میگیرد و در نهایت بستری مناسب برای توسعه نیروی انسانی فراهم میسازد.»
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز ضمن تاکید بر اهیمت فعالیتهای ترویجی، اضافه کرد: دلیل دوم اهمیت این گونه تعاملات که از اولی مهمتر است، توجه به نقش دانشآموزان و مراکز آموزشی در توسعه سازوکارهای نرم و رفتارسازیهای فرهنگی در جامعه است. بسیاری از سازوکارهای رفتارساز فرهنگی، همانند رعایت قوانین و مقررات، توجه به حقوق مردم و سایر این موارد، از دوران دانشآموزی در فرد نهادینه میشود.
نیری تصریح میکند: دلسوزان بسیاری در خصوص مصرف محصولات فرهنگی با کاراکترهای خارجی در بین کودکان و نوجوانان، دغدغهمند و نگران هستند. بیشک برای رفع این دغدغه، باید پایه جریانسازی فرهنگی در توسعه کاراکترها و شخصیتهای فرهنگی بومی در محیطهای آموزشی انجام گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز با تاکید بر اهمیت نقش مدارس غیردولتی به عنوان سازوکارهای اثربخشی که بتواند اقتصاد آموزش را شفاف نماید، گفت: تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر رشد و توسعه فضای استارتاپی بر این مبناست که سازوکارهای استارتاپی، چون بر اساس رفتارهای بخش خصوصی شکل گرفتهاند، از چابکی لازم برخوردار هستند.
وی در ادامه افزود: همین سازوکارها، زمینه مناسبی را برای شفافسازی اقتصاد و جلوگیری از رانت و انحصارگرایی به وجود میآورد و در نهایت مردم جامعه از بهبود فضای اقتصادی منتفع خواهند شد. سود میبرند.
در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری، علی صنیعی، رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران نیز بیان کرد: حدود ۲۰۰۰ مدرسه غیردولتی در سطح شهر تهران وجود دارد که تقریبا ۲۰ درصد دانش آموزان شهر تهران را تحت پوشش قرار میدهند.
به گفته صنیعی: مدارس غیردولتی، به دلیل آنکه ماهیتاً متعلق به بخش خصوصی هستند، سعی میکنند که زمینههای موثری را برای جذب مخاطبان دانش آموز فراهم کرده و به صورت کلی در حوزههای جدید آموزشی، از انگیزههای لازم برای سرمایهگذاری، فعالیت و نقشآفرینی برخوردار هستند.