
کد خبر:۸۲۲۶۵۰
در پیامی؛
حجتالاسلام سیدقریشی: برخورد قاطع قضایی با فرد سوزاننده کتاب پزشکی شود
حجتالاسلام سید قریشی در پیامی، ضمن تبری روحانیت و حوزههای علمیه از عمل شنیع فردی معلومالحال در به آتش کشیدن کتاب پزشکی، خواهان برخورد قاطع قضایی با فرد مزبور شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، حجتالاسلام میرمجید سیدقریشی در پیامی، ضمن تبری روحانیت و حوزههای علمیه از عمل شنیع فردی معلومالحال در به آتش کشیدن کتاب پزشکی، خواهان برخورد قاطع قضایی با فرد مزبور شد.
در این پیام آمده است:
بسمالله الرحمن الرحیم
«در روزهای اخیر اقدام فردی معلومالحال در سوزاندن کتاب پزشکی که نشانهای از نادانی، علم ناشناسی و ناآگاهی به معارف دینی و اسلامی فرد مزبور است، موجب تکدر خاطر اساتید، محققان، دانشگاهیان و حوزویان شده است.
روحانیت اصیل خود را پیرو پیامبری میداند که در یادگیری علوم و کسب دانش، نهتنها به بعد مسافت التزامی ندارد «اطلبواالعلم ولوبالصین» بلکه برای کسب حکمت، حتی مرام و مسلک صاحب عقیده را مانعی برای دریافت حکمت نمیداند «خذوا الحکمه ولومن المشرکین» و هموست که برای مداوا از پزشکان یهودی و غیرمسلمان کمک میگیرد.
در طول تاریخ، اختلاف آرا در میان دانشمندان و محققان، امری معمول و موجب رشد و ترقی دانش بوده وتضارب آرا به همراه احترام، نشانه فرهیختگی و بلوغ فکری صاحبان اندیشه است؛ اما همگان بر این باوریم که بیاحترامی و هتاکی، نشانه سفاهت و تزلزل عقلی است و راه اثبات حق، ارائه استدلال عقلی و علمی معتبراست نه معرکهگیری در میان عوام و خود را مضحکه عام و خاص کردن.
از مسئولین قضایی کشور انتظار داریم، در عمل به وظایف قانونی خود، رفتار غیرمعمول و شنیع این فرد - که مسبوق به سابقه است و بارها از سوی علما و مسئولین حوزههای علمیه مورد توبیخ قرارگرفته است- را مورد پیگرد قرار دهند تا دامان روحانیت اصیل و حوزههای علمیه از چنین افراد و رفتارهایی منزه بماند.
از خدا جوییم توفیق ادب/ بیادب محروم گشت از لطف رب
بیادب تنها نه خود را داشت بد/ بلکه آتش در همه آفاق زد»
در این پیام آمده است:
بسمالله الرحمن الرحیم
«در روزهای اخیر اقدام فردی معلومالحال در سوزاندن کتاب پزشکی که نشانهای از نادانی، علم ناشناسی و ناآگاهی به معارف دینی و اسلامی فرد مزبور است، موجب تکدر خاطر اساتید، محققان، دانشگاهیان و حوزویان شده است.
روحانیت اصیل خود را پیرو پیامبری میداند که در یادگیری علوم و کسب دانش، نهتنها به بعد مسافت التزامی ندارد «اطلبواالعلم ولوبالصین» بلکه برای کسب حکمت، حتی مرام و مسلک صاحب عقیده را مانعی برای دریافت حکمت نمیداند «خذوا الحکمه ولومن المشرکین» و هموست که برای مداوا از پزشکان یهودی و غیرمسلمان کمک میگیرد.
در طول تاریخ، اختلاف آرا در میان دانشمندان و محققان، امری معمول و موجب رشد و ترقی دانش بوده وتضارب آرا به همراه احترام، نشانه فرهیختگی و بلوغ فکری صاحبان اندیشه است؛ اما همگان بر این باوریم که بیاحترامی و هتاکی، نشانه سفاهت و تزلزل عقلی است و راه اثبات حق، ارائه استدلال عقلی و علمی معتبراست نه معرکهگیری در میان عوام و خود را مضحکه عام و خاص کردن.
از مسئولین قضایی کشور انتظار داریم، در عمل به وظایف قانونی خود، رفتار غیرمعمول و شنیع این فرد - که مسبوق به سابقه است و بارها از سوی علما و مسئولین حوزههای علمیه مورد توبیخ قرارگرفته است- را مورد پیگرد قرار دهند تا دامان روحانیت اصیل و حوزههای علمیه از چنین افراد و رفتارهایی منزه بماند.
از خدا جوییم توفیق ادب/ بیادب محروم گشت از لطف رب
بیادب تنها نه خود را داشت بد/ بلکه آتش در همه آفاق زد»
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.