رئیس دانشگاه فنیحرفهای گفت: برای تحقق و توسعه علم نیازمند ایجاد تناسب در بخشهای مختلف آموزش عالی هستیم؛ به گونهای که تمام بخشها به یک میزان رشد یابند.
ابراهیم صالحیعمران، رئیس دانشگاه فنیحرفهای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه یکی از اهداف و در واقع فلسفه آموزشعالی، توسعه علم است؛ گفت: در آموزش عالی تمام فعالیتها برای اشتغال انجام نمیشود. بحث پژوهش و توسعه علم و خدمات مشاورهای نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. به همین منظور در تمام این بخشها باید برنامهریزی عالمانه و با تفکر دقیق و نقشه مشخص نسبت به نیازهای حال و آینده صورت گیرد.
وی ادامه داد: سیاست گذاران آموزش عالی با توجه به نگاه مثبتی که به آموزش عالی داشتند، کمتر به آن توجه کردند، این امر موجب شد تا تفکری دقیق و تصمیمگیری مبتنی بر نیازهای نیروی انسانی یا نیازهای علم و توسعه انجام نشود. لازم است بستهای در نظر گرفته شود تا بر اساس آن تمام برنامهریزیهای مورد نیاز انجام شود.
صالحی عمران با بیان اینکه تمام بخشهای آموزش عالی باید به یک میزان رشد یابند؛ اظهار کرد: برای تحقق و توسعه علم نیازمند ایجاد تناسب خواهد بود. در گذشته دو تا سه دانشگاه برای دیگر دانشگاهها الگو شناخته میشدند. به طوری که همه در جهت رسیدن به موقعیت آنها تلاش میکردند. در حالی که تبعیت از این مدل با توجه به اصل تنوع در آموزش عالی وتوسعه مراکز آموزشی برپایه تحقق ماموریتها، درست نخواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تمام دانشگاهها به یک شکل عمل کنند آموزشعالی نمیتواند پاسخگوی نیازهای جامعه شود. به عنوان مثال برخی دانشگاهها بر محور تولید علم و برخی دیگر برمحور پژوهش فعالیت میکنند. تمام این موارد باید در گسترش مراکز آموزش عالی مورد توجه واقع شوند.