آخرین اخبار:
کد خبر:۸۳۸۶۶۴
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مطرح کرد

فراهم‌سازی ۲ مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره مجازی گفت: در تلاش هستیم دو مشوق بلندمدت یعنی مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی را برای فروش اینترنتی اصناف لحاظ کنیم.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی رهبری امروز در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به جشنواره بهاره مجازی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، گفت: این جشنواره شامل سه رکن اصلی یعنی خریداران اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های آفلاین (واحد‌های صنفی) بود که در دوران شیوع ویروس کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شد و در ریسک ورشکستگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: هدف از جشنواره مجازی این بود که فروشگاه‌های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و اصناف آفلاین که به علت تعطیلی بازار‌ها با کاهش شدید فروش مواجه شده بودند بتوانند بخشی از کالا‌ها را از طریق دفتر فروش اینترنتی ارائه کرده و به فروش برسانند.

* استقبال اصناف از جشنواره فروش اینترنتی

وی افزود: نتایج جشنواره بهاره مجازی که در دوره اول و در فاصله زمانی ۲۳ تا ۲۹ اسفند ماه برگزار شد، حاکی از آن است که حدود ۲۰۸ هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

رهبری اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ فروشگاه اینترنتی متقاضی عضویت در جشنواره مجازی بودند، اما با توجه به سوابق عملکرد آن‌ها فقط ۳۱۹ متقاضی در جشنواره بهاره مجازی مجاز به شرکت شدند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: واحد‌های صنفی آفلاین به خصوص واحد‌های صنفی عرضه کننده کیف و کفش، لوازم خانگی، پوشاک، آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را بر اثر شیوع ویروس کرونا دیدند به طور ویژه در طرح جشنواره بهاره مجازی شرکت کردند.

وی بیان داشت: حدود ۵ هزار واحد صنفی با این جشنواره ارتباط برقرار کردند و بعضی از این واحد‌های صنفی به فروشگاه‌های اینترنتی متصل شدند و توانستند بخشی از کالا‌های خود را از این طریق عرضه کنند.

رهبری با اشاره به مزایای خرید اینترنتی اضافه کرد: اغلب کالا‌ها از طریق عرضه مجازی با تخفیف ارائه شد و مردم از اینترنت رایگان بهره‌مند شدند. هم چنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا شد، ضمن این که مردم کالا را با سلامت بیشتری دریافت کردند.

* تلاش برای فراهم‌سازی دو مشوق بلندمدت فروش اینترنتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: عملیات اجرای دور دوم جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده و از ۱۵ فروردین آغاز شده است.

وی افزود: پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحد‌های صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‌شود.

رهبری اضافه کرد: در تلاش هستیم تا دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم که اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: در زمان برگزاری جشنواره بهاره مجازی فروش کسب و کار‌های پیش‌روی اینترنتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار