رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزشهای مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیتها در ارائه دروس الکترونیکی ضروری است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، نشست وبینار وزارت علوم با روسای دانشگاهها و پژوهشگاههای سراسر کشور برگزار شد. در این نشست سعد الله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درخصوص شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست و گفت: سرورهای دانشگاه به ۶۰۰۰ دانشجو خدمات ارائه میدهند و تا میزان ۱۶ ترابایت دروس را ذخیره میکنند. همچنین تاکنون تولید چندین فیلم توجیهی و آموزشی در خصوص مسایل شیوع کرونا توسط دانشکده روان شناسی انجام شده است.
ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا
در ادامه مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به تشکیل ستادی متشکل از روسای دانشگاههای استان درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد دروس به صورت برخط و برونخط ارائه شده است.
وی خواستار ادامه ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا و همچنین کمک به شرکتهای دانشبنیان درخصوص آموزشهای مجازی و تولیداتشان شد.
ضرورت توسعه زیرساختهای آموزش مجازی در دانشگاهها
نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان دیگر سخنران این نشست مجازی با اشارهبه عدم آمادگی دانشجویان و اساتید از نظر روحی و روانی برای حضور در دانشگاه اظهار کرد: ۹۰ درصد از دروس دانشگاه به صورت الکترونیکی ارائه شده است. استفاده از تجربیات دانشگاههای داخلی و خارجی در زمینه آموزشهای مجازی، اصلاح آییننامهها درخصوص ارائه دروس به صورت الکترونیکی و ادامه ارائه دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا در دانشگاهها از موارد دیگری است که باید به آن توجه کنیم.
وی بر ضرورت توسعه زیرساختهای آموزش مجازی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت علوم ارزیابی جامعی درخصوص مزایا و معایب آموزشهای مجازی در دانشگاهها انجام دهد.
ضرورت ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزشهای مجازی
ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در ادامه این نشست گفت: با وجود داشتن سیستم آموزش مجازی از اولین دانشگاههایی بودیم که به این روش اقدام کردیم؛ لذا لزوم پشتیبانی مستمر از سیستم نقش کلیدی در ارائه دروس دارد.
وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان دکترا در آزمایشگاهها با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی انجام میشود؛ خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزشهای مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیتها در ارائه دروس الکترونیکی ضروری است.