به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، امروزه خرید و استفاده از صندوقهای فروشگاهی از ضروریات راه اندازی یا ارتقا یک کسب و کار فروشگاهی موفق محسوب میشود.
نيازهاي یک مدیر فروشگاه به سبب پيشرفت روزافزون تکنولوژي و به تبع آن تغيير سبک زندگی و کسب کارها دگرگون شده است. به تدريج ابزارها و شيوههاي مدیریت جديد جايگزين ابزارها و شيوههاي سنتي و قديمي شدهاند. در روزگاري که تمام امور حسابداري در دکانها و حجرهها با چرتکه انجام ميشد شايد کسي باور نميکرد زماني فرا برسد که ديگر اين وسيله کاربردي پاسخگوی امور حسابداری فروشگاه نباشد. حتی به دنبال آن ماشين حسابهاي روميزي نيز نتوانستند براي مدت زيادي جايگزين ابزار قديمي باشند و امروزه شاهد استفاده از انواع صندوق های فروشگاهی هستیم.
هر روز بیشتر از گذشته شاهد افزایش روزافزون کاربرد تکنولوژی در زندگی و سطح سواد مدیران فروشگاهها هستیم. در حقیقت کلیه مدیران فروشگاهی در اصناف مختلف به میزان اهمیت استفاده از صندوقفروشگاهی پی بردهاند. دلیل این اهمیت را در عملکرد ساده و رضایت بخش این صندوقهای فروشگاهی میتوان یافت که موجب افزایش سرعت و دقت عملیات و کاهش هزینههای فروشگاه شدهاند.
مدیریت فروشگاه با استفاده از قلم و کاغذ برای محاسبه تعداد اقلام موجود در انبار یا میزان فروش ماهیانه فروشگاه تبدیل به امری محال شده است. یک نرم افزار جامع حسابداری فروشگاه میتواند امکان مدیریت بهتر انبار، پرسنل، میزان خرید و فروش، مدیریت صندوقداران و کلیه امور داخلی و خارجی فروشگاه را برای مدیر فروشگاه به آسانی فراهم کند.
عملکرد یک صندوق فروشگاهی وابسته به عملکرد تجهیزات سخت افزاری و نرم افزار صندوق فروشگاهی آن است. بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی میتواند به صورت یکپارچه با تمام تجهیزات سخت افزاری فروشگاهی کار کند و امکاناتی را در اختیار مدیر فروشگاه قرار دهد که بهراحتی بتواند با قیمت مقرون به صرفه از این امکانات برای مدیریت فروشگاه بهرهمند شوند.
نرم افزارهای صندوق فروشگاهی روز به روز ارتقا يافته وکاراييهاي بيشتري پيدا ميکنند. یک نرم افزار صندوق فروشگاهی به صورت استاندارد اطلاعات خريد، فروش و ساير هزينههاي يک فروشگاه را به صورت مکانيزه محاسبه، ثبت و در پايان برگه فيش را به همراه جزييات صادر ميکند. استفاده از نرم افزار صندوق فروش ضمن صرفه جويي در وقت و انرژي پرسنل فروشگاه، دقت و نظم امور را افزایش میدهد و از درصد میزان خطا و اشتباه ميکاهد که همه اینها منجر به توسعه کسب و کار فروشگاه ميشود.
یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی با فراهم کردن امکان ارانه فاکتور فروش به مشتريان میتواند اطمينان آنها را از خرید بيشتر کند و از شبهه و سوء تفاهمات احتمالي در آینده جلوگیری خواهد کرد. شفاف شدن میزان هزینهها يکي دیگر از نتایج مهم استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی است.
استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی مزاياي بي شماري دارد که علاوه بر موارد ياد شده مي توان به مزاياي ديگري نيز اشاره کرد. مزايايي چون:
نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت همکاران سیستم (https://www.sepidarsystem.com/dasht/)، نرم افزاری ویژه اصناف و فروشگاه هاست. این محصول هم اکنون به مدیریت کارآتر تعداد زیادی از فروشگاهها مانند سوپرمارکت، پوشاک، طلافروشی، مشاورین املاک، لوازم خانگی، لوازم کامپیوتری، فروش و سایر اصناف کمک کرده است.
این محصول، امکان ثبت عملیات خرید و فروش، نگهداری موجودی انبار کالا و ثبت هزینه ها و دریافت ها و پرداخت های نقدی و غیر نقدی را مهیا کرده است. با توجه به نیاز مشتريان، امکان ارتباط با سخت افزارهای جانبی نظیر انواع ترازو، کارت خوان بانکی، انواع پرینتر، چاپگر بارکد، بارکد خوان و نمایشگر را در اختیار آنان قرار داده شده است.
لازم به ذکر است سازگاری این نرم افزار با کلیه سخت افزارهای موجود در بازار با هر سیستم عاملی، دغدغه مشتريان برای تهیه سخت افزار را رفع نموده است.
همچنین، مدیریت پیامک نیز از دیگر امکاناتی است که این محصول در اختیار صاحبان فروشگاه قرار می دهد تا بتوانند ارتباطات موثرتری جهت توسعه کسب و کار خود داشته باشند. در حال حاضر بیش از 30000 فروشگاه در سراسر ایران به این محصول برای مدیریت حسابداری فروشگاه خودشان اعتماد کردهاند.
نرمافزار دشت همکارن سیستم با امکانات متفاوت و کاربردی توانسته در اصناف زیر نیز به صورت تخصصی ورود کند:
نسخه عمومی
نسخه سوپرمارکت
نسخه پوشاک، کیف و کفش
نسخه آرایشی و بهداشتی
نسخه لوازم یدکی خودرو
نسخه ابزار و یراق آلات ساختمانی
نسخه قنادی و آجیل و خشکبار
امسال منتظر چه اصناف جدیدی از نرم افزار دشت باشیم
نسخه تلفن همراه و سخت افزارهای جانبی و سخت افزار کامپیوتری
این نسخه ها بر پایه نیازهای واحدی این صنوف طراحی و تولید خواهند شد. این محصولات علاوه بر امکانات سیستم عمومی با داشتن امکاناتي تخصصی مانند خرید و فروش کالاها بر اساس سریال، امکان تعریف انواع مشخصات فنی کالا، گزارش گیری بر اساس هر یک از مشخصات، کنترل سررسید اقساط و چک های ثبت شده در سیستم و دهها امکان کاربردی دیگر می تواند نیازهای شما در این حوزهها را مورد پوشش قرار دهد.