رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران جزئیات سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را اعلام کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در نشست خبری که درباره سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: پیشبینی میکنیم امسال ۹۵ هزار نفر نوآموز بدو ورود به مدرسه داشته باشیم و سنجش آنها امسال در ۷۳ پایگاه صورت میگیرد.
وی افزود: سال گذشته تعداد پایگاههای سنجش نوآموزان ۴۸ مورد بود که امسال جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از کرونا تعداد پایگاهها را افزایش دادهایم و ساعات کار فعالیت پایگاهها از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ در نظر گرفته شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: برای هر فرد حدود نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده و دو پایگاه تخصصی به غیر از ۷۳ پایگاه سنجش نوآموزان پیشبینی شده که افراد دارای شرایط ویژه و مشکوک بررسیهای لازم برای آنها صورت گیرد.
کریمی اعلام کرد: هزینه سنجش نوآموزان ۴۰ هزار تومان است و خانوادهها میتوانند از امروز به مدارس مراجعه و ثبتنام اولیه را انجام دهند و زمان مورد نظر به آنها اعلام تا جهت سنجش اقدام کنند.
* ارائه بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ محتوای آموزشی از آغاز شیوع کرونا
وی در مورد ارائه آموزش به دانشآموزان استثنایی در ایام کرونا اظهار داشت: تا کنون بیش از ۳۹ هزار و ۷۲۱ تدریس در قالب ارائه محتواهای آموزشی توسط همکاران ما انجام گرفته که زمان آن حدود ۷۳۳ دقیقه میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان داشت: شیوع کرونا نه تنها جهان بلکه کشور ما را نیز غافلگیر کرد و ارائه آموزش به دانشآموزان با شرایط خاص در شیوع کرونا مشکلتر از دانشآموزان عادی است، ولی همکاران ما عاشقانه زحمت کشیدند و آموزشهای لازم را به دانشآموزان ارائه دادند.
کریمی گفت:راهاندازی استودیو اشاره و صدا در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از جمله اقدامات صورت گرفته است که برنامهریزی برای آغاز سال تحصیلی از این طریق نیز صورت گرفته است.
وی بیان داشت:راهاندازی صدای مشاوره نیز از دیگر برنامههای انجام شده که همکاران ما از این طریق نیز به صورت شبانهروزی به اولیاء و دانشآموزان خدمات مشاوره ارائه میدهند.
* تقاضای حدود هزار نفر برای جهش تحصیلی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه به صورت میانگین هزار نفر در تهران متقاضی جهش تحصیلی هستند، گفت:جهش اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم همچنین جهش بار دوم و چند پایه از جمله جهشهای رایج است که در مورد جهش اول به سوم حتماً باید در آموزش و پرورش منطقه کمیسیون مربوطه تشکیل و نوبتدهی صورت گیرد.
کریمی گفت: در این زمینه والدین باید برای دانشآموزان ثبتنام از طریق سامانه سناد را انجام دهند که البته هنوز سایت برای سال تحصیلی باز نشده است.
*۷ درصد خانوادههای دانشآموزان استثنایی فاقد گوشی هوشمند
وی گفت: بر اساس نظرسنجیهایی که مدیران از خانواده دانشآموزان استثنایی انجام دادهاند حدود ۷ درصد خانوادههای این افراد فاقد گوشی هوشمند هستند که با کمک خیرین و مدارس برای تعداد زیادی از این افراد گوشی هوشمند تهیه شد و اکثر مدارس نیز هزینه اینترنت را برای دانشآموزان پرداخت کردند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اعلام کرد:از ابتدای شیوع کرونا ۵۰ پویش در فضای مجازی برای دانشآموزان راهاندازی شده که این پویشها در حوزههای فرهنگی، ورزشی و هنری بوده است و ۵ هزار نفر در این پویشها شرکت کردهاند.
کریمی گفت: همچنین ۱۷۰۰ نفر از دانشآموزان استثنایی در قسمت مسابقات شرکت کردهاند که به ۱۷۰۰ نفر آنها جوایزی تقدیم میشود.
وی گفت: همچنین ۱۵۹۰ نفر در مسابقات قرآن و عترت مشارکت داشته که در این مسابقه در حال داوری است و جوایز آن اهدا میشود.
*راهاندازی پایگاه تابستانی مجازی برای دانشآموزان استثنایی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از راهاندازی پایگاه تابستانی مجازی ویژه دانشآموزان استثنایی در آیندهای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این پایگاه در حوزه نمایشنامهنویسی، نماز، قرآن و فعالیتهای ورزشی با توجه به زیرساخت در شبکه شاد پیشبینی شده است.
وی اعلام کرد:همچنین برای اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان نیز استفاده میکنیم.
*فعالیت ۱۸۰۰ نفر در حوزه دانشآموزان استثنایی
کریمی اعلام کرد: ۱۸۰۰ نفر در آموزش و پرورش جز کارکنانی هستند که در حوزه دانشآموزان استثنایی فعالیت میکنند همچنین ۵۵۵۰ دانشآموزان در مدارس ویژه استثنایی مشغول تحصیل هستند و ما تقدیر از معلمان و کارکنان این حوزه را مدنظر قرار داده و پیگیریهای زیادی را انجام دادهایم.
وی در مورد لحاظ ضریب ۱.۲ درصدی کارکنان مدارس استثنایی گفت: این موضوع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای کل کشور در نظر گرفته شده و من در جایگاهی نیستم که بخواهم در جهت تحقق آن قول یا وعده دهم، ولی ما هم پیگیر آن هستیم و از گرفتنش خوشحال میشویم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اعلام کرد: آموزش و پرورش استان تهران در چندین منطقه بر اساس اعتبار و بودجه خود این موضوع را محقق کرده که امیدواریم برای سایر مدارس نیز اجرایی شود.