معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش ۱۹۷۰۰۰ نیروی باکیفیت کمبود دارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،، سیدجواد حسینی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه یکی از امراض سازمان اداری ایران که در آموزش و پرورش بیشتر نمود پیدا کرده تمرکزگرایی است، اظهار داشت: در این راستا کارهای زیادی در دست اقدام است و از مهمترین کارها برای عدم تمرکزگرایی، اعطای اختیارات به مدارس و استانهاست و به طور جدی در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت کمبود دارد، افزود: در مدارس استثنایی تعداد دانش آموز و معلم باید ۶ به یک باشد که در حال حاضر این عدد ۱۱ به یک است.
حسینی با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار نیرو جذب آموزش و پرورش میشوند که ۱۵۰۰ نفر آنها جذب سازمان استثنایی میشوند، افزود: در حوزه توانبخشی، گفتار درمانی، کاردرمانی و بازی درمانی استاندارد آموزش و پرورش ۲۵ به یک است که در حال حاضر ۱۵۰ یه یک نفر است.
بیشتر بخوانید آموزش و پرورش خراسان جنوبی ۳۸۷ پایگاه برای اوقات فراغت دانشآموزان پیشبینی کرد
نماینده مردم اصفهان: وزارت آموزش و پرورش برنامه منسجمی برای نیروی انسانی ندارد
خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش / ۲۵ هزار معلم حقالتدریسی تبدیل وضعیت میشوند
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در حوزه کودکان استثنایی داریم، گفت: با توجه به کمبودی که در این زمینه وجود داشت عملیات ساخت ۲۱۰ مدرسه از ۴ ماه قبل آغاز شد و امروز ۶۶ مدرسه کلنگزنی شده است.
حسینی با تاکید به اینکه امسال سازمان استثنایی ۵۰ درصد افزایش اعتبار داشت، عنوان کرد: از سال ۷۰ تاکنون که این سازمان مشغول به کار شده بودجه آن ۸ برابر افزایش پیدا کرده که ۷ برابر آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین آفتهای نظام تعلیم و تربیت تمرکزگرایی است.
احمد برادران با بیان اینکه عامل موفقیت نظامهای آموزشی و تربیتی در دنیا عدم تمرکزگرایی است، افزود: در نظام بودجهریزی کشور این نقص خود را نشان میدهد.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات متمرکز در سازمانها و وزارتخانههاست اظهار داشت: در سالهای اخیر اتفاقات خوبی در این راستا انجام شده، اما این نقص و تمرکزگرایی در حوزههای مختلف وجود دارد. اختیارات باید به اولیای مدرسه واگذار شود و مدرسه محوری را داشته باشیم.