گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری دانشجو: این روزها مینی سریالی اسرائیلی «تهران» در فضای مجازی پخش میشود، سریالی که تولید شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی است و تاکنون 6 قسمت از سریال صهیونیستی «تهران» از این شبکه معاند پخش شده است.
سازندگان این مینیسریال تلویزیونی که به موضوع نبرد اطلاعاتی موساد اسرائیل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میپردازد برای ارتقای کیفی سریال خود با هزینه های نجومی، گروهی حرفه ای را در کنار هم جمع کرده است بطوری که یکی از دو نویسنده این مینیسریال، موشه زوندر است. کسی که «فائودا»، سریال پرمخاطب سال ۲۰۱۵ شبکه نتفلیکس را هم نویسندگی کرده است و در کنار وی از چهره های برجسته ای از سینمای هالیوود همچون "نوید نگهبان" و "شان توب" نیز به ایفای نقش پرداخته اند.
اما یکی از نکات جالب این سریال بازسازی طبیعی فضای شهری تهران در این سریال ضدایرانی است که در تمامی سکانس های این سریال و فیلم پشت صحنه آن خودنمایی میکند، بازسازی بخش هایی از تهران به حدی باور پذیر درآمده که چندی پیش برخی ها به اشتباه در فضای مجازی اعلام کرده اند که برخی سکانس های سریال در تهران و مخفیانه تصویربرداری شده اما انتشار تصاویری از پشت صحنه این سریال نشان داد عوامل آن با ساختن شهرک سینمایی کوچک در جنوب آتن یونان با یک برنامه ریزی مدون و هزینه های نجمومی به فکر بازسازی دقیقی از نماهای شهر تهران بوده اند که آنطور که تا قسمت ششم پیداست در این امر موفق بوده اند
.سیاه نمایی مضحک
اما این سریال ضد ایرانی که هرچقدر در فرم کار(بازسازی تهران) حرفه ای عمل کرده است اما همانطور که انتظار میرود و از تماشای چند قسمت ابتدایی این سریال بر می آید برای تولید سریال از هیچ دروغ و سیاه نمایی در خصوص اوضاع داخلی و امنیتی ایران دریغ نکرده است، سیاه نمایی که در برخی سکانس ها آنقدر مضحک است که مخاطب را شوکه میکند اما داستان این سریال صهیونیستی از آنجا شروع میشود که موساد بدنبال از کار انداختن برنامه اتمی ایران از طریق هک کامپیوتری است و برای این کار یک مأمور زن جوان را که «ریشه ایرانی» دارد، به تهران اعزام میکند این زن جوان در قامت افسر تازه کار موصاد ظاهر میشود و از آنجا که در شش سالگی به اتفاق خانواده اش به اسرائیل مهاجرت کرده نخستین ماموریت خود برای موساد می بایست به تهران سفر کند وی در ماموریتش در تهران با برخی منافقین( به روایت سریال، مخالفین نظام) آشنا میشود و در راستای رسیدن به هدف خود از این افراد کمک میگیرد و باقی ماجرا.
همانطور که از شش قسمت این سریال بر می آید این سریال به نوعی تقابل رسانه اي ايران و رژيم صهيونستي محسوب می شود که تاکنون شش قسمت از آن از شبکه اسرائیلی کان ۱۱ روی آنتن رفته است و طبق بررسی ها نشان میدهد عوامل این سریال همزمان تلاش گسترده ای برای پخش جهانی این سریال دارند تا آنجا که میتوانند چهره غیرواقعی و خیالی از ایران به جهانیان مخابره کنند.
چرا باید «تهران» را دید؟
شاید برای برخی ها سوال باشد که تماشای این سریال صهیونیستی توسط مخاطبان ایرانی کار درستی است یا خیر، صرف نظر از برخی صحنه های غیراخلاقی، اغلب اتفاق های سریال تهران تا به اینجا سند محکمی است برای کسانی که پروژه نفوذ را درکشور باور نمیکنند، صهیونیستها در این سریال به واضح نشان میدهند که چه تلاش فراوانی برای خرابکاری و اخلال در امنیت عمومی کشور انجام میدهند و همانطور که در این سریال نشان داده شده در این راستا از هیچ جنایتی چشم پوشی نمیکنند، در واقع این سریال صهیونیستی سند فریاد "من تروریستم" صهیونیست ها محسوب میشود.
انتقام در دنیای خیالی
اما در این میان دو نکته باید بیشتر از موارد دیگر مورد توجه مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، یک مورد آن است وقتی یکی از یک شبکه متعلق به یک رژِیم اشغالگر با هزینه های نجومی برای این سریال دست به ساخت شهرک سینمایی در کشور یونان می زنند و در کنار آن عوامل خود را از حرفه ای ترین های سینمای دنیا تشکیل میدهد ، ساده لوحانه است که تصور کنیم صهیونیست ها این مینی سریال را صرفا برای مخاطبان داخلی خود ساخته اند بلکه همانطور که اشاره شد مسئولین این شبکه اسرائیلی در پی پخش جهانی این اثر ضدایرانی خود هستند تا به وسیله این سریال قدرت پوشالی خود را به رخ بکشانند
نکته دوم بحث محتوایی سریال باید مورد توجه قرار گیرد ، همانطور که گفته شود این سریال به یک نبرد خیالی میان موساد و سازمان اطلاعاتی کشورمان می پردازد و بدون شک تا پایان سریال در این نبر خیالی عوامل موساد برنده خواهند بود اما واقعیت چیز دیگری است و طی سال های اخیر بارها عوامل اطلاعاتی موساد و سیاه در دنیای واقعی طعم تحقیر و شکست را در مقابل افسران امنیتی ایران چشیده اند و حال رژیم صهیونیستی با دروغ پراکنی و سیاه نمایی به فکر انتقام این شکست ها در دنیای غیرواقعی و مجازی است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد بطوری که در سریال «تهران» افسر ویژه امنیتی ایران را که مامور مقابله با عوامل موصاد شده است را فردی عصبی مزاج؛ تندرو و به لحاظ ظاهر بد ریخت به تصویر کشیده است که با تصمیمات خودسر کار را برای نیروهای امنتی ایران سخت میکند اما از سوی مقابل عوامل موساد در اتاق فکر اسرائیل همگی خونسرد و در اوج شکست هم با یک آرامش خاصی کارها با پیش میبرند و به نظر میرسد تا این حد تفاوت میان نیروهای امنیتی ایران و موصاد توهین به شعور مخاطبان است.
خودزنی صهیونیست ها با «من تروریستم»
اما یکی از نکات قابل توجه این سریال، اعتراف به اقدامات ناجوانمردانه عوامل موصاد در ایران است، بطوری که در یکی از قسمت ها موساد نیروهای نفوذی خود را در خطر میبیند ، همسر افسر امنیتی ایران را که در خارج از کشور برای عمل جراحی سفر کرده است با شرایط وخیم جسمانی گروگان گرفته میشود که این اتفاق در کنار سایر سکانس های فیلم که مربوط به ترور و قتل چند نفر دیگر از سوی عوامل موصاد در کشور است همگی نشان دهنده هویت واقعی صهینیست ها است، البته موساد با ساخت چنین اثری در پی نشان دان قدرت پوشالی خود است اما غافل از این که با پرداختن غیرواقعی به اتفاقات ایران، وجود شخصیت های ایرانی با لهجه های عجیب وغریب و مهم تر از همه اعتراف به هویت وحشیانه خود، نه تنها در اهداف اصلی خود موفق نبوده اند بلکه یک سند معتبر برای اثبات هویت واقعی خود به جا گذاشته اند و در پایان باید گفت، همانطورکه موصاد پیش از این در دنیای واقعی طعم تحقیر و شکست را در مقابله با نیروهای امنیتی ایران چشیده است در دنیای مجازی هم با یک خودزنی غیرارادی شکست دیگری را متحمل شده است.