در سال جهش تولید ۲۰۰ آیتم و مستند کوتاه و بلند با محور کسب و کار و موضوعات اقتصادی از شبکه یک سیما روی آنتن میرود.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه یک، علی مروی مسئول دبیرخانه ستاد رسانهای جهش تولید رسانه ملی با اعلام خبری گفت: تا پایان مرداد، ۵۰ آیتم کوتاه در چهار برنامه به نامهای «ازکجا شروع کنیم» برای معرفی کسب و کار، «قهرمان تولید» برای معرفی کار آفرینان، «شفافیت برای ایران» و «اقتصاد، مشکلات و راه حل ها» باموضوع مالیات بر عایدی و خانههای خالی از شبکه یک پخش شده است.
وی ادامه داد: امسال فعالیت ستاد جهش تولید در شبکه یک در سه حوزه متمرکز شده است که علاوه بر آیتمهای کوتاه ۳ دقیقه ای، برنامههایی تولید شده است که به سمت و سوی جهش تولید هدایت میشود از جمله آنها میتوان به «جشنواره کارآفرینی» اشاره کرد که این برنامه هر روز به مدت ۳۵ دقیقه و با حضور کارآفرینان روی آنتن شبکه یک میرود. همچنین برنامه «پایش» هم روزهای یکشنبه و سه شنبه مطابق با اهداف ستاد رسانهای جهش تولید صدا و سیما از این شبکه پخش میشود.
مروی تصریح کرد: بخش سوم فعالیت ما در شبکه یک سیما، تولید مستندهای نیمه بلند و مستندهای بلند است که از ابتدای امسال تاکنون ۶ مستند بلند ۳۰ دقیقهای روی آنتن رفته است که میتوان به مستندهای «سهمی برای فردا»، «سقف آرزوها» و «جهش تولید» اشاره کرد. در بخش مستند نیمه بلند با موضوع مالیات هم ۲ مستند ۱۰ دقیقهای تاکنون پخش شده است که مستند «تراز» از جمله آنها است.
مسئول دبیرخانه ستاد رسانهای جهش تولید رسانه ملی تاکید کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، در شبکه یک سیما ۲۰۰ برنامه مستند نیمه بلند، ۲۰۰ آیتم کوتاه و ۱۵ مستند بلند روی آنتن خواهد رفت. جشنواره کارآفرینی هم تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.
به گفته علی مروی، به این مجموعه باید برنامههای تامینی شبکه یک را هم اضافه کرد که به همین منظور برنامه «تلاش ایرانی» هر روز پخش میشود. گروه سیاسی شبکه یک هم در مسیر جهش تولید میان برنامهای ۵ دقیقهای با عنوان «گیر کار کجاست» را تولید و پخش کرده است.