آخرین اخبار:
کد خبر:۸۷۲۹۹۹
با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت

برپایی بیش از ۲۳۰ جلسه از طریق سامانه اختصاصی ویدئو کنفرانس دانشگاه تبریز

با شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه تبریز به ۲۳۳ نشست از طریق سامانه اختصاصی ویدئو کنفرانس این دانشگاه رسیده است.

محمد کوهی، کارشناس IT و ویدئو کنفرانس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس به اوج خود رسیده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه تبریز از ۱۶۸ جلسه در عرض یک ماه به ۲۳۳ نشست از طریق سامانه اختصاصی ویدئو کنفرانس و دیگر سامانه‌های مربوطه این دانشگاه رسیده است.

کوهی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با بهترین کیفیت، مستلزم بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری و ارتباطی است، تصریح کرد: در بحث سخت افزاری، تمامی امکانات و ابزار‌های مورد نیاز از قبیل نوت بوک‌های اختصاصی، دوربین، میکروفن و کابل‌های متنوع مورد نیاز با بهترین کیفیت از طرف مرکز فناوری اطلاعات تهیه شده است.

کارشناس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در بحث نرم افزاری هم اخیرا به سفارش معاونت پژوهشی دانشگاه و مرکز فناوری اطلاعات اقدام به ارائه و راه اندازی سامانه اختصاصی ویدئو کنفرانس دانشگاه تبریز بنام Cisco Webex به نشانی Meeting.tabrizu.ac.ir صورت گرفته، قبل از راه اندازی سامانه ویدئو کنفرانس این دانشگاه چندین برنامه و سامانه به طرق مختلف از طرف مرکز فناوری اطلاعات تست گردید که در نهایت سامانه مذکور با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود انتخاب شد.

وی افزود: امنیت بالا، مصرف کم دیتا، نیاز به پهنای باند کمتر نسبت به دیگر سامانه‌های مربوطه، کاربر پسند بودن و کیفیت بالای صوتی و تصویری و مدیریت آسان پنل کاربری و مدیریتی از جمله ویژگی‌های این سامانه جدید است.
کوهی بیان کرد: سامانه ویدئو کنفرانس دانشگاه تبریز با ظرفیت ۵۰ کاربر همزمان شروع بکار کرد که با تمهیداتی که توسط مرکز فناوری اطلاعات اندیشیده شد، ظرفیت سامانه به ۲۵۰ کاربر همزمان افزایش پیدا کرده است، در همین راستا چندین جلسه‌ای که با سامانه ویدئو کنفرانس جدید دانشگاه تبریز انجام گرفته با استقبال کاربران دانشگاه، دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و وزارت عتف همراه بوده است.

کارشناس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث ارتباطی هم با توجه به تمهیداتی که از گذشته در راستای بازنگری و اصلاح اساسی شبکه دانشگاه توسط مرکز فناوری اطلاعات اندیشیده شده و اخیرا به اوج خود رسیده است که موجب افزایش سرعت، دسترس پذیری و اطمینان پذیری و دیگر معیار‌های مربوطه شده است، یادآور شد: علاوه بر این اختصاص خط اینترنت جایگزین پشتیبان موجب گردیده که مشکلی در برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس‌ها وجود نداشته و شاهد هیچ گونه قطعی ومشکل در ویدئو کنفرانس‌ها از طرف دانشگاه تبریز نبوده ایم که این امر موجب افزایش کیفیت ویدئو کنفرانس‌ها و رضابت کاربران، میزبانان و میهمانان شده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار