موضوعات کلان ارتباط علوم پزشکی با رشتههای علوم انسانی در پایاننامههای دانشجویان علوم پزشکی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت حمایت میشوند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در جلسه هم اندیشی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه تربیت مدرس، ایجاد همگرایی آموزشی و امکان استفاده از امکانات دانشگاه تربیت مدرس در بخش علوم پزشکی بررسی شد.
در ابتدای این جلسه محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس اطلاعات مبسوطی از وضعیت دانشگاه از نظر تعداد دانشجو و هیئت علمی، دانشکدههای در حال فعالیت این دانشگاه، روند اجرای فعالیتها در بخش علوم پزشکی و برنامههای در دست اجرا را بیان کرد.
در ادامه علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره سابقه تشکیل این دانشگاه و فعالیت در حوزه علوم پزشکی که علاوه بر بخشهای علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی نیز دارای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و فناورانه است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که آموزش در بخش پزشکی این دانشگاه و کیفیت فارغ التحصیلان این دانشگاه با دانش آموختگان سایر دانشگاهها متفاوت باشد.
وی افزود: با توجه به امکان وجود همگرایی بیشتر در فضای این دانشگاه نسبت به دانشگاههای علوم پزشکی دور از ذهن نیست که امکان استفاده از کلاسها و کارگاههایی در بخش علوم انسانی نظیر مدریت، فلسفه و جامعه شناسی برای دانشجویان فراهم شده و از حضور اساتید در بخش آموزش استفاده شود.
در ادامه جلسه معصومه جرجانی دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ضمن ارائه گزارشی از تعداد رشتههای دایر و حضور اساتید این دانشگاه در هیأتهای ممتحنه و ارزشیابی، دانشگاه تربیت مدرس از نظر تعداد رشتههای فعال در بخش پزشکی و حضور اساتید در جایگاه خوبی قرار دارد.
در این جلسه مهدی رضایت رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در آموزش پزشکی اظهار کرد: با توجه به فعالیت و حضور بخشهایی نظیر مهندسی شیمی، بیولوژی و بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مدیریت، اقتصاد، رشتههای هنر و سایر رشتهها در این دانشگاه، امکان تعامل بین رشتهای از جنس همگرایی با رشتههای علوم پزشکی در سطح بالایی از مرزهای دانش بوجود آمده است که لازمه این امر داشتن برنامههای جامع در این خصوص است.
در این جلسه تنی چند از روسای دانشکدههای دانشگاه تربیت مدرس ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیتهای آموزشی و برنامههای دانشکده متبوع خود و با اشاره به اهمیت رویکرد بین رشتهای و ایجاد شبکه همکار از اعضای هیأت علمی رشتههای محتلف، خواستار همکاری و مساعدت بیشتر از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخشهایی نظیر ارائه درسهای بخش علوم انسانی در کوریکولوم درسی دانشجویان شدند.
در پایان این جلسه مقرر شد از ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس در اجرای برنامههای معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخشهایی نظیر همگرایی، مسئولیت اجتماعی و ارتباط فلسفه علم و هنر با بخشهای پزشکی استفاده شود. همچنین از تعدادی از پایان نامههای رشتههای پزشکی که موضوعات کلان ارتباط علوم پزشکی با سایر رشتههای علوم انسانی نظیر جامعه شناسی، مدیریت، فلسفه، هنر و اقتصاد را مورد مطالعه قرار داده اند از سوی معاونت آموزشی حمایت شوند.