گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نفیسه خاکسفیدی؛ ما در جامعه ای پرورش میابیم و برای پرورش آینده سازانی تلاش می کنیم که بعضی از مسئولان آن ، با وجود تاکید سخنان رهبری بر نقش حساس اموزش ،جبران ضعف مسئولیتی را حذف محیط آموزشی می دانند...!!!
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با جذب معلمان که خاطر نشان کردند :باید به گونه ای برنامه ریزی و ظرفیت سازی شود که معلمان سراسر کشور فقط از طریق دو دانشگاه (فرهنگیان و شهید رجایی)وارد آموزش و پرورش شوند و مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح های به گونه ای عمل کند که خارج از مسیر این دو دانشگاه ،ورودی به آموزش و پرورش وجود نداشته باشد. می توان به اهمیت جایگاه معلم و اهمیت آموزش آن پی برد.
وزیر محترم وزارت علوم ؛ معلمان نیاز به بستری با کیفیت برای اموزش دارند که بتوانند آموزش درست ببینند تا درست آموزش بدهند و این اموزش با یک سال گذراندن در دانشگاه حل نمی شود؛ چنانچه که طبق برنامه ششم توسعه با وجود ۴ سال در نظر گرفتن برای پرورش معلمان دانشگاه فرهنگیان بازهم با قاطعیت نمی توان گفت معلمانی با کیفیت آموزشی یکسان مطابق با سند تحول بنیادین سر همه کلاس ها فرستاده شده است ...!حال این کمبود معلم و گذراندن دوره ۴ ساله با کیفیت برای پرورش آنان، آیا بایک سال قابل جبران و تعمیم و تضمین هست؟!
واقعا مضحک به نظر می رسد اگر مشکل کمبود معلم و زیاد شدن معلمان بازنشسته و ایجاد فضای اشتغال برای رشته های مغایر بوده باشد ، مگر برای این موضوع مسئولین با وجود سند تحول چشم انداز آینده برنامه و راهکاری ناندیشیده اند که حال با ضعف در برنامه ریزی برای اموزش کشور و پرکردن خلا اشتغال برای رشته های مغایر، راه حل جبران را بهانه هزینه داشتن دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تلقی می کنند که مغایر با برنامه ششم توسعه و منویات رهبری است! بهتر است بدانید برای پوشاندن ضعف ها ، نبود چیز های مهم را بهانه کنید.
نفیسه خاکسفیدی - معاونت مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زابل
انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.