کد خبر:۸۹۴۳۸۶
با قابلیت شارژ ۸۵ درصد در ۸ دقیقه؛

باتری‌های سوپرشارژ نانویی صنعت خودرو‌های الکتریکی را متحول می‌کند

گروه خودروسازی گوانگژو باتری‌های سوپرشارژ نانویی ساخته است که در مدت ۸ دقیقه ۸۵ درصد شارژ می‌شوند، موفقیت این محصول صنعت خودرو‌های الکتریکی را دچار تحول خواهد کرد.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، گروه خودروسازی گوانگژو پیش از این اعلام کرده بود که باتری‌های سوپرشارژ نانویی ساخته که به سرعت شارژ می‌شوند و تا پایان سال جاری میلادی مورد استفاده آزمایشی قرار خواهند گرفت. درصورت موفقیت این باتری‌ها، صنعت خودرو‌های الکتریکی دچار تحول می‌شود.

گروه خودروسازی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Co) اعلام کرد که باتری‌های گرافنی این شرکت که در مدت ۸ دقیقه ۸۵ درصد شارژ می‌شوند، در پایان سال جاری مورد استفاده آزمایشی قرار خواهند گرفت.

این شرکت به تازگی اعلام کرده که تحقیق و توسعه روی باتری گرافنی در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این فناوری در وسایل نقلیه تولیدی آزمایش شود. این که آیا در نهایت می‌توان این باتری‌ها را در خودرو‌های تجاری مشاهده کرد یا نه را باید منتظر بود تا نتایج تست‌ها مشخص شود.

براساس ادعای GAC، باتری سوپر شارژ سریع گرافنی این شرکت فقط در مدت هشت دقیقه می‌تواند تا ۸۵ درصد شارژ شود.

اگر این داده‌های نهایی صحت داشته باشند، زمان شارژ با زمان سوخت‌گیری خودرو‌هایی که با سوخت نظیر بنزین کار می‌کنند، قابل مقایسه است. این دستاورد می‌تواند انقلابی فناورانه برای باتری‌های جدید خودرو محسوب شود.
 
آیا باتری گرافن GAC یک انقلاب فناورانه است یا یک ترفند بازاریابی است؟
 
در ماه می‌سال جاری، GAC اعلام کرد که کار تحقیق و توسعه برای تولید انبوه باتری گرافن از بخش آزمایشگاهی خارج شده و تولید انبوه آن تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

GAC تحقیق و توسعه فناوری گرافن را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. پس از تقریباً شش سال کار، GAC به تدریج در تهیه و کاربرد فناوری مواد گرافن ساختاری سه بعدی (۳ DG) با حقوق مالکیت معنوی مستقل تسلط پیدا کرده است.

در نوامبر ۲۰۱۹، باتری سوپر شارژ سریع این شرکت ساخته شده براساس مواد ۳ DG تولید و به‌طور رسمی رونمایی شد.

گروه انرژی جدید GAC از واحد نیرو محرکه جدیدی رونمایی می‌کند که به خودرو‌ها اجازه می‌دهد تا در کمتر از ۲ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برسند. در حال حاضر وسایل نقلیه با انرژی جدید گران هستند، دلیل اصلی این موضوع وجود باتری‌های گران قیمت در آن‌ها است.

باتری یک وسیله نقلیه با انرژی جدید می‌تواند حدود ۴۰ درصد هزینه خودرو را به خود اختصاص دهد. در سال‌های اخیر همین امر دلیل گرانی وسایل نقلیه با انرژی نو در مقایسه با وسایل نقلیه سنتی با موتور احتراق داخلی است.

با این حال عامل موثر اصلی در تبلیغ وسایل نقلیه مجهز به انرژی نو، مسافت پیموده شده باتری و زمان شارژ آن است، اگر GAC بتواند مشکل شارژ سریع باتری را حل کند، تأثیر مثبتی در تبلیغ وسایل نقلیه با انرژی نو خواهد داشت.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار