دبیر کل جمعیت فرهنگیان جوان گفت: ما معلمان به عنوان تأثیرگذارترین عنصر تعلیم و تربیت باید تحول را از مدرسه و کلاس درس آغاز کنیم و منتظر دستور و بخشنامه نباشیم، تا بتوانیم در عمل نشان دهیم که تحقق تحول امری شدنی است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، دومین نشست دبیران استانی جمعیت فرهنگیان جوان ۳۱ استان به همراه معاونت خواهران استانهای کشور در مشهد برگزار گردید و حمیدرضا قلیلی فریمانی دبیر کل این تشکل گفت: امروز جمعیت فرهنگیان جوان در ۳۱ استان و ۱۹۰ شهرستان فعالیت دارد و به دنبال این است تا تحول را از طریق معلمان در آموزش و پرورش ایجاد کند و دیگر نباید ما معلمان منتظر باشیم تا افرادی از بیرون آموزش و پرورش برای این نهاد تصمیم گیری کنند.
وی در ادامه افزود: ابتدای انقلاب آموزش و پرورش چنان جایگاه رفیعی داشت که اکثر نمایندگان مجلس از جامعه معلمان انتخاب میشدند، روئسای قوایی مثل شهید بهشتی و رجایی معلم بودند و مردم به این جامعه ایمان داشتند، اما امروز مدیریت چپ و راست و سیاسی مسئولین آموزش و پرورش، این نهاد ارزشمند را از مسیر خود منحرف نموده است و معلمان جوان وظیفه دارند تا آموزش و پرورش را احیا کنند و آن را به مسیر اولیه خود و راه رجایی بازگردانند.
حمیدرضا قلیلی فریمانی با اشاره به تفاوت حوزه نظر و عمل در امر تعلیم و تربیت گفت: مبانی تعلیم و تربیت ایرانی و اسلامی غنیترین نظریات را در عرصه تعلیم و تربیت دارد، اما متاسفانه سازو کاری برای اجرایی کردن این نظریات از طرف مسئولین وجود ندارند و حتی گرایش به اسناد نظام سرمایه داری مانند سند ۲۰۳۰ نیز در برخی مدیران رده بالا وجود دارد که مانع اجرایی شدن تعلیم و تربیت تراز ایران اسلامی شده است.
وی در ادامه افزود: ما معلمان به عنوان تأثیرگذارترین عنصر تعلیم و تربیت باید تحول را از مدرسه و کلاس درس آغاز کنیم و منتظر دستور و بخشنامه نباشیم، تا بتوانیم در عمل نشان دهیم که تحقق تحول امری شدنی است.