به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیده مریم حسینی، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای سیاستهای کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیکی را جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات رسانی در حوزه سلامت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد را پیاده کرد.
وی در خصوص روش اجرای این طرح، افزود:بیمه شدگان بدون همراه داشتن دفترچه بیمه کاغذی و تنها با ارائه کد ملی خود به پزشک طرف قرارداد مراجعه و پس از احراز هویت توسط پزشک در سامانه نسخه الکترونیکی نسبت به ویزیت بیمار، اقدام نموده و خدمات تجویزی شامل دارو، آزمایش، تصویربرداری و. را در قالب یک نسخه ثبت و بیمه شده با کدملی و کد پیگیری مربوطه به مرکز تجویزی پزشک مراجعه مینماید.
بنابراعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی در خاتمه تاکید کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی و حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان، رفع مشکل مخدوش و ناخوانا بودن نسخ، دسترسی بیمههای تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و عدم نیاز به ارسال مستندات کاغذی برای بیمههای تکمیلی، جلوگیری از خطاهای نسخه پیچی درداروخانهها، کم شدن هزینههای چاپ دفترچه، کنترل مصرف بی رویه دارو، کم شدن تقاضاهای القایی و ...) از مزایای نسخه نویسی الکترونیک برشمرد.