به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ عسگر ساوری با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» با اشاره به نقش مثبت مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتریها اظهار داشت: اقدامات مشاورهای که در این مراکز انجام میشود بر اساس آمار و بازخوردها در پیشگیری از وقوع آسیبهای اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف گوناگونی هستند بسیار مؤثر و مفید بوده است.
وی افزود: مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در بیش از ۳ هزار کلانتری در سطح کشور راه اندازی و آماده ارائه خدمات مشاورهای به مراجعان است و با ارائه خدمات حرفهای آنها را برای تصمیم مناسب آگاه و توانمند میکنند.
ساوری با بیان اینکه کلانتریها درگاه واقعی اعتمادسازی مردم نسبت به نیروی انتظامی هستند، افزود: درهای مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتریها رو به آحاد ملت باز است و مددکاران با حوصله و امین آماده ارائه خدمت به صورت رایگان به مراجعین هستند.
وی در ادامه افزود: نیت نیروی انتظامی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مقابلهای نبوده و پرسنل خدوم این نیرو با رویکر مواجههای و مداخلهای همواره تلاش کردند که از آسیبای اجتماعی پیشگیری کنند که ملموسترین نمونه آن در بخش مبارزه با مواد مخدر به عنوان درگاه اول آسیبهای اجتماعی، این پرسنل خدوم با دلسوزی به جهت پیشگیری از این بلای خانمان سوز جان خود را فدا میکنند.
معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا در ادامه در تشریح اقدامات معاونت اجتماعی در راستای کاهش و پیشگری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: معاونت اجتماعی طی ۲۰ سال گذشته اقدام به برگزاری آموزشهای همگانی و حضوری (چهره به چهره) پلیس در سطح مدارس، دانشگاه ها، ادارات دولتی و محلات و مساجد نموده و کارشناسان معاونت اجتماعی در دانشگاهها و مدارس به منظور آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطراتی که در کمین آنهاست و ارائه راهکار و پیشنهاد برای جلوگیری از وقوع جرائم حضور مستمر داشته اند.
وی در ادامه بااشاره به ارزیابی جامعه ایرانی از لحاظ آسیبهای اجتماعی گفت: در مقایسه آماری کشور ایران نسبت به بقیه کشورها وضعیت بدی ندارد، ولی همین مقدار آمار و افزایش آسیبهای اجتماعی برای کشور ایران به عنوان کشور اسلامی ننگ است.
وی بسط و توسعه آموزشهای اجتماعی و اطلاع رسانی از طریق رسانهها را مهمترین راهکار پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی و وقوع جرم عنوان کرد و افزود: صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی کشور وظیفه دارد بیش از گذشته رسالت آموزشی و احساس مسئولیت خود را انجام و بسترهای آموزشی را آماده کند.