به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، معاونت علمی و فناوری در کمپین کرونا پلاس، بیش از ۱۲ میلیارد تومان از استارتاپهای ارائه کننده خدمات آنلاین حمایت کرد. این حمایتها از سوی ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان به بیش از ۱۸۰ استارتاپ ارائه شده است. همچنین بیش از ۳ میلیارد خدمت هم به ۱۷۰ استارتاپ ارائه شد تا بتوانند گامی برای توسعه محصول، بازار و زیرساختهای خود بردارند. حمایتی در قالب کمپین کرونا پلاس که از ابتداییترین روزهای شیوع کرونا شکل گرفت.
در پویش کرونا پلاس راه حلهای فناورانه توسط استارتاپها ارائه میشود. البته در این پویش هدف حمایت از ایدهها نیست بلکه راه حلهایی که مدت زمان کمی برای گسترش و توسعه نیاز دارند حمایت میشوند. این حمایتها نیز متنوع است و از حمایت مالی تا ایجاد زیرساخت را دربرمیگیرد. پس استارتاپهایی که برای رشد نیاز به کمک دارند، شناسایی و با مکانیسمها لازم حمایت میشوند.
حوزههای خلاق شامل آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاههای آنلاین و ایده و ابتکارات از جمله حوزههای مد نظر در این پویش است.
کمپین استارتاپ پلاس، حمایتهای مختلفی در فاز توانمندسازی، سیدمانی و هم سرمایهگذاری برای استارتاپهای خلاق و دیجیتال ارائه شد. حمایتهایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد و همچنان ادامه دارد.