به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، هویت بصری جدید شبکه پنج سیما در چند بخش و به تدریج روی آنتن به تصویر کشیده خواهد شد، این تغییر بر اساس توجه به مفهوم پایتخت، امید و حرکت است.
در این هویت بصری لوگو شبکه پنج، از رنگ آبی که رنگ اصلی است، به عنوان نماد آسمان آبی و پاک که یکی از آرزوهای کلانشهر تهران و پایتخت است بهره برده است.
همچنین رنگ نارنجی به عنوان رنگ تحرک و پویایی به شکل رنگ مکمل در این طرح جدید خودنمایی میکند که رنگ آبی با حجم بالا در اطراف و رنگ نارنجی با حجم کم در مرکز لوگو نیز جانمایی شده است.
فرمهای پیرامونی لوگو، نقش واحدهای اصلی در طراحی و ساخت اشکال را بر عهده دارند که در کنار رنگهای انتخابی، به عنوان شکل هویت ساز شعار شبکه ایفای نقش خواهند کرد. تکنیک ساخت سه بعدی با رندر تخت در تلفیق با گرافیک دو بعدی و در برخی بسته ها، همراه با تصاویر واقعی خواهد بود.
از دیگر ویژگیهای این هویت بصری میتوان به طراحی سناریوها اشاره کرد که ضمن تک پلانی بودن آن، به سادگی برای حفظ تعادل بر خطوط برگرفته از شکلهای هویت ساز شبکه نیز تاکید شده است. همچنین حرکت به سمت طرحهای قابل درک، غیرانتزاعی و زندهتر مثل ساعت، آونگ، گنبد، موج و ... در آن تماشایی خواهد شد.
طراحی و پیاده سازی این هویت بصری را فرهاد مختاری طراح و تهیه کننده، علی رحیمی مدیر تامین برنامه و محسن ساری مدیر پخش شبکه پنج سیما بر عهده داشتند.