کد خبر:۹۳۴۷۹۴
در نشستی مشترک؛

غلامی: لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

وی ادامه داد: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می‌آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باشد.


وی بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و افزود: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.

 وجوه کارکردی نظام علم و فناوری با ارزیابی عملکرد وزارت علوم، در اختیار جامعه قرار می‌گیرد


غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.


وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی تصریح کرد: در جلسه مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در آذرماه ۱۳۹۹ قرار شد که شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم در دوسطح: ملّی و مؤسسه‌ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مبنای عمل قرار گیرد.


منتظر افزود: پس از استعلام از حوزه‌های مختلف ستاد، شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه‌ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص‌ها به وزارتخانه ابلاغ شد و ارزیابی این شاخص‌ها از تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰‬ آغاز شده است.


رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تصریح کرد: این شاخص‌ها مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه علم وفناوری در شش محور شامل: آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین‌المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر ۴۹ شاخص در سطح ملّی و ۳۸ شاخص در سطح مؤسسه‌ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری) است.


در ادامه این نشست گزارش خودارزیابی واحد‌های مختلف ستادی از فعالیت‌های تخصصی خود مطرح و به نقاط قوت و ضعف عملکرد و نیز شیوه گزارش‌دهی تأکید شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار