کد خبر:۹۳۸۶۷۴

گرمارودی: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی‌گیریم

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی‌گیریم و آموزش‌های مستمری را در طول سی سال خدمت معلمان نداریم ما هم چنین در آموزش و پرورش معلمان با تحصیلات عالی بسیار زیاد داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسدی گرمارودی سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان در نشست تخصصی جمعیت فرهنگیان جوان گفت: متأسفانه دو مشکل اصلی در نظام مدیریتی کشورمان مشاهده می‌شود، یک عدم واقعه گرایی و مستندسازی تجربیات و دوم عدم ارزیابی و بررسی نقص‌ها و ضعف‌ها می‌باشد. در دولت یازدهم و دوازدهم سند تحول هم تصویب و هم شروع به اجرا شد جایگاه معلم در سند تحول یک جایگاه بی‌بدیل در نظر گرفته شد و زمینه باید طوری فراهم میشد که معلم به‌عنوان یک پژوهشگر شناخته شود.


وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم شش وزیر حضور داشتند و تقریباً هر یک‌سال و سه ماه یک وزیر پای کار بودند که این اتفاق با اصل ثبات مدیریتی در تعارض می‌باشد و همچنین این دولت به سند تحول آن اعتقادی نداشت و سند بیست سی را جایگزین سند تحول کرد و در یک چشم به‌هم زدنی سند تحول را کنار زد.


وی اظهار کرد: فشل بودن شورای‌عالی آموزش و پرورش خاصه در بحث دفاع از سند تحول و دانشگاه فرهنگیان و رتبه‌بندی معلمان قابل‌توجه است و متأسفانه در این دولت استفاده متخلفانه از ماده ۲۸ صورت گرفت درحالی‌که ماده ۲۸ فقط باید برای رشته‌هایی باشد که دانشگاه فرهنگیان آن رشته‌ها را ندارد و یکی دیگر از آسیب‌هایی که در این دولت به‌وجودآمده اعلام مازاد داشتن نیروی انسانی بود، ما تا سال ۱۴۱۰ حدوداً سالی چهل و پنج هزار نفر باید دانشجو معلم داشته باشیم تا کمبود معلم جبران شود

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: هشت سال است که دانشگاه فرهنگیان یک ساختمان هم ایجاد نکرده‌است و همچنین از کارشناسان باتجربه در رده‌های مختلف آموزش و پرورش و بویژه دانشگاه فرهنگیان استفاده نشده‌است و وزرا و معاونین آموزش پروش از بدنه آموزش‌وپرورش نیستند

وی افزود: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی‌گیریم و آموزش‌های مستمری را در طول سی سال خدمت معلمان نداریم ما هم چنین در آموزش و پرورش معلمان با تحصیلات عالی بسیار زیاد داریم و حدوداً صد و پنجاه هزار نفر از معلمان ما مدرک کارشناسی‌ارشد دارند. همچنین باید در دولت آینده درجه‌بندی مدارس احیا شود و ایجاد مرکز برنامه‌ریزی در آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد و این نهاد حاکمیتی را نباید سیاسی کنیم و از همه نیرو‌های وفادار استفاده کنیم و آموزش‌های مستمر ضمن خدمت برای نیروی انسانی داشته باشیم

وی گفت: احیای رتبه‌بندی معلمان که الحمدلله کلیت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد می‌تواند بسیار مفید باشد، چون معلم یک کارمند نیست و یک معلم زحمتکش کمتر از یک استاد دانشگاه نیز نخواهد بود معلمان ما نیرو‌های حاکمیتی در کشور هستند و ما باید از دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان دانشگاه مرجع در زمینه تعلیم‌وتربیت یاد کنیم و امکانات همه دانشگاه‌ها را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم و ببینیم که در اقتصاد آموزش و پرورش چه کار‌هایی در کوتاه‌مدت و بلندمدت باید انجام دهیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار