به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این نشست با اهداف بررسی وضعیت صادرات اسباب بازی و ظرفیتهای کشورهای همسایه از جمله عراق برگزار شد.
در این نشست شرکتهای فعال در صادرات همچون نوکام و شیرال که در خانه فناوری و نوآوری (iHit) مستقر هستند به موضوعات مهم در صادرات پرداختند. شیرمحمدی به اهمیت و تاثیر مطالعه بازار جهانی برای هدایت محصول به کشور مقصدی که مناسب برای عرضه آن محصول است؛ اشاره کرد و افزود باید به ایجاد نمایشگاههای دائمی برای عرضه و معرفی محصولات ایرانی در کشورهای دیگر توجه ویژه داشته باشیم. در ادامه رجبی از شرکت نوکام در خصوص تفاوتهای فرهنگی و نقش لجستیک در صادرات نکاتی را بیان کرد.
گفتنی است که این نشست با حضور دبیر انجمن تولید کنندگان اسباب بازی و جمعی از تولید کنندگان برتر برگزار شد که مشکلات و موانع پیش روی صادرکنندگان در حوزه زیرساختهای تجارت، کیفیت محصولات، نوسانات بازار و بررسی ظرفیتهای صادراتی نوظهور از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.