آخرین اخبار:
کد خبر:۹۸۹۰۶۲
فضل زاده مطرح کرد

ظرفیت دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز در جذب دانشجو خارجی

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت‌های دانشکده در زمینه جذب دانشجوی خارجی با استفاده از روش‌های علمی و عملی توریسم آموزشی و ایجاد دوره دکتری مدیریت تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزرای دانشجو، جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه تبریز با اعضای شورای دانشکده اقتصاد و مدیریت در دانشکده اقتصاد و مدیریت برگزار شد.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز در راستای بررسی میدانی مسائل دانشکده‌ها و آشنایی با پیشرفت ها، توانمندیها، دغدغه‌ها و پیشنهادات همکاران در جلسه شورای اداری دانشکده اقتصاد و مدیریت حضور یافتند و مسائل و انتظارات موجود مطرح شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا فضل زاده رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت  دانشگاه تبریز گزارش اجمالی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، اداری و عمرانی دانشکده در طی سال‌های اخیر ارائه کرد که از مهمترین آن‌ها می­توان به: تشکیل دفتر مسئولیت اجتماعی در مسائل اقتصاد و مدیریت، دائر نمودن رشته حسابداری، کسب رتبه الف و Q۱ توسط فصلنامه نظریه کاربردی اقتصاد در جدیدترین رتبه بندی نشریات علمی کشور، ایجاد مرکز کارآفرینی، خرید و نصب تجهیزات مختلف آموزشی و کمک آموزشی، بهینه سازی فضا‌ها جهت استفاده حداکثری، دایر نمودن رشته محل مجازی جهت پذیرش دانشجوی آموزش مجازی اشاره کرد.

فضل زاده همچنین بااشاره به برخی از دغدغه‌ها و مسائل موجود در دانشکده از قبیل کمبود اعضای هیئت علمی با توجه به بازنشستگی پنج نفر از همکاران در سال گذشته و ۴ نفر از همکاران در آینده نزدیک بازنشسته خواهند شد که عملا" گروه‌ها و دوره‌های آموزشی را بدلیل کمبود همکار در مرحله حذف قرار می­دهد افزود: اتخاذ تصمیم‌های شایسته از طرف مسئولین در خصوص جایگزینی از طریق جذب یا تسهیل فرآیند انتقال همکار از سایر دانشگاه‌ها ضروری است.

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه طی روز‌های اخیر مسائل دانشکده طی جلسه و همفکری با اعضای دانشکده احصاء شده به بیان اجمالی برخی از مسائل پرداخت که از مهمترین آن‌ها می­توان به آئین نامه ارتقاء همکاران گروه علوم انسانی و الزام به JCR و لزوم بازنگری در تسهیل امور در شیوه نامه‌ها و آئین نامه‌های داخلی دانشگاه در این حوزه، کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در هر سه مقطع، عدم اختصاص درآمد‌های اختصاصی از محل امور پژوهشی به امور پژوهشی و هزینه آن‌ها در سایر امور، مسائل مالی دریافت سهم درآمد اختصاصی، پروسه فرسایشی دریافت حق الزحمه داوری مخصوصا داوران خارجی و هزینه‌های مجلات و نشریات، موازی کاری در برخی از امور، عدم بهره گیری از توانمندی‌های تخصصی هر دانشکده در سطح دانشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به برخی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشکده در زمینه جذب دانشجوی خارجی با استفاده از روش‌های علمی و عملی توریسم آموزشی، ایجاد دوره دکتری مدیریت باتوجه به پتانسیل غنی علمی، بازبینی فرآیند‌ها و حذف فرآیند‌های موازی و فاقد ارزش افزوده مخصوصا در حوزه نیروی انسانی با استفاده از نظرات اساتید و متخصصین حوزه مدیریت بر آمادگی همکاران دانشکده برای همکاری در حوزه‌های علمی و تخصصی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشکده اقتصاد و مدیریت، هدف از این جلسات را بررسی میدانی مسائل دانشکده‌ها و آشنایی با پیشرفت ها، توانمندیها، دغدغه‌ها و پیشنهادات همکاران برشمرد و افزود: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه حرکت در راستای پیشرفت و توسعه دانشگاه است و در این راستا با تشکیل این جلسات در همه دانشکده‌ها از نظریات و تجربه‌های علمی و عملی همه همکاران استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تبریز بحث مدیریت سرمایه گذاری در دانشگاه و مدیریت هزینه‌ها را دو اولویت مهم مدیریت جدید برشمرد و افزود: با هدف کاهش وابستگی به بودجه دولتی و پایدار سازی تقویت بنیه مالی دانشگاه، کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده تا ضمن استفاده از نظریات اساتید هرحوزه مدیریت بهینه امور را انجام دهیم و ایجاد رشته‌های مهارت محور و حذف رشته‌های بدون برون داد اجتماعی، کاهش هزینه ها، انجام هزینه درآمد‌های اخصاصی در محل مرتبط جزء برنامه‌ها است و انتظار ارائه راهکار علمی و عملی از طرف صاحبنظران در کارگروه‌های مرتبط آموزش و مالی را داریم.

در این جلسه همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و شورای دانشکده برحسب موضوعات مطرح شده در جلسه نکاتی را بیان نمودند که از اهم آن‌ها می‌توان به­ لزوم مآموریت گرایی هر یک از دانشکده‌ها براساس حوزه تخصص در یکی از مسائل دانشگاه، اعلام آغاز بازبینی آئین نامه‌های داخلی ارتقاء در کارگروه مرتبط، مسائل دانشجویان سنوات گذشته و درخواست راهکار برای بیش از ۱۵ درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه اشاره کرد.

بازدید از امکانات آموزشی، پژوهشی دانشکده و دفتر گروه حسابداری که در سال اخیر تاسیس شده است ازدیگر برنامه‌های هیئت رئیسه دانشگاه در دانشکده اقتصاد و مدیریت بود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار