به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید علی محتشمی پور، معاون فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران گفت: این اقدام از ابتدای سال با هدف پرداخت ارزش واقعی تاکسیهای فرسوده شهر تهران به مالکین خودروها در فرآیند نوسازی و همچنین حق انتخاب مالکین در برگزیدن مرکز اسقاط مد نظر خود در دستور کار قرار گرفت که نتایج بسیار مطلوبی را نیز در پی داشت.
وی افزود: اجرای طرح فراخوان همکاری مراکز اسقاط در نوسازی تاکسیهای شهر تهران ظرف چهار ماه گذشته منجر به افزایش قیمت از ۲۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان در خرداد ماه شده است، دستاوردی که میتوان از آن در کنار حذف کلی شکایات مالکین تاکسیهای فرسوده از برخی مراکز اسقاط بعنوان یک نمونه موفق در سایر بخشها نیز الگوبرداری کرد.
محتشمی پور تصریح کرد: پس از بارگذاری مستندات و اطلاعات مربوط به این پیشنهادات بر روی سایت سازمان، مالکان تاکسیهای فرسوده از روز چهارشنبه دهم خرداد باز هم قادر خواهند بود نسبت به انتخاب مرکز اسقاط مد نظرشان با توجه به قیمتهای اعلامی جدید اقدام کنند.
معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: همه مراکز اسقاط موظف به رعایت تمامی مفاد اعلامی پیشنهاد خود هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عدول از آن ها، سازمان تاکسیرانی شهر تهران نسبت به قطع همکاری کامل با مرکز خاطی تا پایان سال جاری، اقدام میکند.
وی تاکید کرد: بررسیها و ارزیابیهای صورت گرفته نشان از تماسهای تلفنی برخی مراکز اسقاط با تاکسیرانان و ارایه پیشنهاداتی مغایر با تعهداتشان در فراخوان دارد که بی گمان زمینه سوءاستفادههای بعدی را ایجاد میکند؛ لذا مؤکدا به مالکین تاکسیهای فرسوده توصیه میکنیم به این دست تماسها اطمینان نکرده و صرفا تعهدات مراکز اسقاط، که از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام میشود، را ملاک عمل قرار دهند.
محتشمی پور در پایان گفت: تمامی مراکز برابر اسناد رسمی ارسالی در قبال اسقاط تاکسی به سازمان تاکسیرانی شهر تهران متعهد شدهاند، در حالی که توافقات تلفنی ایشان به هیچ وجه قابل پیگیری و نظارت نخواهد بود.