آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۳۱۲۹۹

تاکید رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای بر پایدارسازی منابع آموزش عالی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در نظام آموزش مهارتی نیاز به کارخانه‌های آموزشی - تولیدی داریم بنابراین باید به سمت پایدارسازی منابع آموزش عالی و ایجاد مدل‌های درآمدزایی حرکت کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست سراسری شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها، با حضور اعضای هیئت رئیسه و رؤسای استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی برگزار شد، بر رونق‌بخشی به اقتصاد محلی و لزوم توجه بیش از پیش به اهمیت ایجاد شغل برای جوانان تأکید کرد.

خسرویان بر فعالیت مضاعف و شبانه روزی در استان‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه در بخش بودجه، گشایش‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک اَبَر دانشگاه است که جنس و مقیاس مسائل مطرح‌شده در این دانشگاه، با سایر دانشگاه‌ها، تفاوت دارد، بنابراین یک توان دوچندان با بهره‌وری و خلاقیت تمام را می‌طلبد تا بتوان هم هزینه‌ها را مدیریت کرد و هم کیفیت را بالا برد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در اکوسیستم بزرگ علم و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها سازه مهارتی کشور است، تصریح کرد: ما نیاز به افراد تحول‌خواه داریم و دانشگاه باید به جامعه آموزش دهد چرا که دانشگاه یک نهاد مقدس و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای اولین بار در کشور به عنوان عضو حقیقی شورای عالی مهارت نقش‌آفرین شده است، افزود: مأموریت ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سنتز اکوسیستم مهارت در کشور است و به فضل الهی همه ارکان دولت در حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و تاکید بر آموزش‌های مهارتی اهتمام دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه توسعه کشور در رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی می‌باشد، تصریح کرد: تاکید داریم هرم دانشگاه بر پایه کاردانی باشد و می‌خواهیم برای صنعت کشور تکنیسین تربیت کنیم.

خسرویان خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای متولی نظام مهارتی در کشور است و بنابراین خروجی این دانشگاه باید نیروی بازار کار باشد و کاهش زمان دسترس‌پذیری به شغل از جمله مأموریت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه شغل‌ها باید در بحران‌های اقتصادی محفوظ بمانند و مشاغل مهارتی، پایدار هستند، افزود: ما باید آینده را برای جوانان ایجاد کنیم چرا که شغل، هویت می‌آورد لذا رونق بخشی به اقتصاد‌های محلی باید در دستور کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای مراکز استانی قرار گیرد.

خسرویان تغییر و حرکت از مدیریت آموزش عالی به حکمرانی آموزش عالی را مهم قلمداد کرد و گفت: ما باید همکاری بین بخشی را تجربه و تقویت کنیم. در نظام آموزش مهارتی نیاز به کارخانه‌های آموزشی - تولیدی داریم بنابراین باید به سمت پایدارسازی منابع آموزش عالی و ایجاد مدل‌های درآمدزایی حرکت کنیم و همچنین بنا داریم صندوق تأمین مالی ایجاد کنیم و شاخص‌ها را در نظارت و ارزیابی تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش دیگر سخنان خود ضمن تاکید بر آمایش آموزش فنی و حرفه‌ای، نیروی انسانی و تجهیزات، خاطرنشان کرد: این آمایش‌ها به شدت هزینه‌ها را پایین خواهد آورد و اثرات مثبتی از لحاظ اقتصادی و کم نمودن آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

در این نشست به منظور همفکری ‏و هماهنگی جهت آموزش حضوری دانشگاه‌ها در سال جدید تحصیلی، رؤسای واحد‌های استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن بیان گزارشی از مسائل جاری دانشکده‌ها و آموزشکده‌های استانی، پیشنهادها، مشکلات و دغدغه‌های خود را در سه حوزه تغذیه دانشجویی، خوابگاه و برنامه ریزی آموزشی مطرح کردند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار