به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معصومه نجفی پازوکی درباره آموزش دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: اولین مسئله مورد توجه کیفیت آموزش در دوره ابتدایی است و برنامه تمرکز و شایستگیهای عمومی را برای دانش آموزان در این دوره درنظر گرفته ایم.
وی افزود: این برنامه شامل شایستگیهای ارتباطی همان مهارتهای زبانی، شایستگیهای فناوری و شایستگی تفکر است، بنابراین در این راستا بسته آموزشی برای کلاس اول ابتدایی تولید میشود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخصهای مهم نبود تکرار پایه در دوره اول ابتدایی است، خاطرنشان کرد: هر قدر پایه و اساس آموزش در اول ابتدایی دقیقتر گذاشته شود، در پایههای بعدی هم میتوان انتظار تحقق بهتر اهداف را داشته باشیم.
نجفی پازوکی ادامه داد: تمرکز بیشتر معاونت اکنون بر ارتقا کیفیت آموزش دانش آموزان کلاس اولی و همچنین تجهیز کتابخانههای کلاسی است تا اینکه منبع کتابخانه کلاسی در طراحی آموزشی معلم وارد شود.
وی افزود: اکنون هم ممکن است که در برخی از کلاسهای درس کتابخانه وجود داشته باشد، اما دانش آموزان کمتر به سراغ استفاده از کتابها میروند، اما وقتی به طراحی آموزشی معلم وارد شود، بی شک اتفاق بهتری را شاهد خواهیم بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره تامین معلم برای کلاسهای درس اظهار کرد: در فصل تابستان برای تامین معلم اقدامات لازم انجام شده است.
نجفی پازوکی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی مشکل خاصی درخصوص کمبود معلم برای دوره ابتدایی نداریم و بر این اساس کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت.
وی در ادامه درباره جبران افت تحصیلی دوران کرونا در دانش آموزان ابتدایی توضیح داد: طبیعی است که پس از دو سال دوری از مدرسه برخی از دانش آموزان نسبت به پایه تحصیلی خود سطح علمی مناسبی ندارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند یادگیری بیشتر باید شناسایی شوند، عنوان کرد: پس از شناسایی دانش آموزان، مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری که در طول تابستان برگزار شد، را در طول سال تحصیلی هدفمندتر و با برنامه ریزی مناسب انجام میدهیم.
نجفی پازوکی یادآورشد: برخی از دانش آموزان در طول تابستان در طرح جبران و تثبیت یادگیری شرکت کردند که یادگیری را ارتقا داد و این برنامه در طول سال تحصیلی هم ادامه دارد.
گفتنی است وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارساییها و کاستیهای آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» دورههای ابتدائی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا کرد.
وزیر آموزش و پرورش نیز دوم شهریور به ایرنا گفت که کلاسهای دانشآموزان قطعا از اول مهر ماه حضوری برگزار میشود.
یوسف نوری افزود: با توجه به اینکه امسال برای حدود ۲ میلیون دانشآموزان دوره تعمیق و تثبیت یادگیری در طول تابستان برگزار شد، بازگشایی مدارس از اول ماه مهر است.
منبع: ایرنا