به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، محمد شهری مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز، خدمت به دانشجویان را وظیفهی خود عنوان کرد و گفت: ما از تداوم برگزاری این جلسات به صورت تخصصیتر و با برنامهریزی دقیق استقبال و در همین مکان به تمامی دانشجویان اعلام میکنیم که درب اتاق ما به روی همهی دانشجویان باز بوده و از دانشجویان عزیز میخواهیم که با ما ارتباط نزدیکی داشته باشند.
وی ادامه داد: سریعترین راه برای حل مشکلات حوزهی دانشجویی این است که دانشجویان عزیز مشکلات خود را مستقیما به ما منتقل کنند و ما نیز در حد مقدورات و اختیارات خود این مشکلات را در کوتاهترین زمان ممکن حل کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان نیز گفت: شما میتوانید از ظرفیت شورای صنفی دانشجویان نیز استفاده کرده و مشکلات و مطالبات خود را از طریق این شورا به مسئولین دانشگاه انتقال دهید.
شهری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: روال کاری ما در مدت زمانی که مدیریت امور دانشجویی را برعهده گرفتهایم این بوده که با حضور در جمع دانشجویان و کسب اطلاع از مطالبات و مشکلات آنها، در صورتی که حتی موارد مطرح شده ارتباطی به حوزهی ما نداشته باشد، ما به عنوان نمایندهی دانشجویان و از طریق نامهی رسمی مشکل مربوط به هر مدیریت را به مسئول مربوطه منتقل و تا زمان حصول نتیجه، پیگیر موضوع خواهیم بود.
وی در ادامهی این جلسه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص بحث سگهای ولگرد که در محوطهی دانشگاه موجب اذیت و ناراحتی دانشجویان میشوند، گفت: مشکل سگهای ولگرد همواره از سالیان گذشته در دانشگاه وجود داشته و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است. یکی از اقداماتی که در طول این مدت صورت گرفته، همکاری با شهرداری تبریز و استقرار تیم فنی در داخل دانشگاه بود که کارهایی از قبیل تلهگذاری، بیهوشی و انتقال سگها از دانشگاه انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به وسعت زیاد دانشگاه و عدم امکان حصارکشی تمامی زمینهای اطراف دانشگاه، مدیریت تردد سگهای ولگرد در دانشگاه با مشل جدی مواجه شده است و در این خصوص دانشگاه یک نفر نیروی تمام وقت استخدام کرده و در کنار این فرد سایر نیروهای دانشگاه با استفاده از اسلحههای مخصوص بیهوشی سگهای ولگرد، عملیات سگ گیری را انجام میدهند. با توجه به وسعت بالای دانشگاه و تعداد زیاد این سگها، مهارشان در دانشگاه کار بسیار مشکلی میباشد ولی ما تمام تلاش خود را برای حل این مشکل و تأمین آسایش دانشجویان انجام خواهیم داد.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این جلسه در خصوص مشکلات سرویسهای دانشجویان جهت تردد در داخل دانشگاه نیز گفت: براساس قانون خوابگاه شهدا تا ساعت 22 باز هستند و طبق قراردادی که با پیمانکار مربوطه داریم، سرویسهای حامل دانشجویان میبایست تا ساعت 21:45 سرویس دهی خود را انجام دهند که در غیراینصورت حتما برخورد خواهد شد و در خصوص زمان بین حرکت سرویسها نیز ما رانندگان را ملزم کردهایم که حتی اگر سرویس قبل از زمان مدنظر پر شد، حتما حرکت کند.
شهری ادامه داد: با توجه به اینکه تردد سرویسها به خیابان اصلی دانشگاه (سایت قدیمی) موجب ایجاد ترافیک سنگین در محوطهی دانشگاه میشود، سرویسهای موجود در محلهای تعیین شده آمادهی خدمات دهی به دانشجویان هستند.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز در پاسخ به انتقاد دانشجویان از نظافت داخل خوابگاهها نیز اظهار کرد: بحث نظافت داخل خوابگاهها یک موضوع مشترک بین مدیریت امور دانشجویی و مدیریت امور اداری است و ما در این خصوص مذاکره و پیگیریهای زیادی را از مدیریت امور اداری انجام میدهیم و تلاش زیادی در این خصوص صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: بعضی از موضوعات جزو حداقلهای نظافت یک محیط مسکونی محسوب میشود و ما از دانشجویان عزیز این انتظار را داریم تا لااقل این موارد را رعایت کنند تا همکاران ما در بحث نظافت نیز بتوانند به نحو احسن مسئولیت خود را انجام دهند.
شهری در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص کنترل ورود و خروج دانشجویان در خوابگاهها تاکید کرد: ما حساسیت زیادی در این موضوع داریم چراکه دانشجویان امانت خانوادهها هستند و ما باید از این عزیزان مراقبت و محافظت کنیم.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص کیفیت غذای رستورانهای دولتی و تاک دانشگاه که بیشترین انتقادات و سوالات دانشجویان حاضر در جلسه مربوط به این موضوع بود، اظهار کرد: من به بیش از 95 درصد از دانشگاههای کشور رفته و از نزدیک کیفیت و وضعیت غذای این دانشگاهها را دیدهام و به جرأت میتوانم بگویم که دانشگاه تبریز بهلحاظ کیفیت و تنوع غذایی در رتبهی نخست کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: ما بجز دو هفتهی اخیر که بهدلیل وجود مشکل در تأمین مرغ، ناچار شدیم از مرغ منجمد استفاده کنیم، در سایر ایام سال از مرغ گرم استفاده میکنیم. گوشت استفاده شده در غذاها نیز از نوع منجمد برزیلی ران و سردست و برنج نیز هندی میباشد. در بحث پخت غذا نیز از پیشرفتهترین دستگاه بخار پز و فرهای کامبی استیمر استفاده میکنیم و نتیجهی تمامی اقدامات انجام شده این است غذای دانشجویی دانشگاه از سلامت قابل قبولی برخوردار میباشد.
وی همچنین با استقبال از پیشنهاد دانشجویان مبنی بر بازدید از آشپزخانهی دانشگاه و نحوهی پخت غذا گفت: ما آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام میکنیم اما به شرطی که دانشجویان رشتههای مرتبط با صنایع غذایی در این بازدید حاضر باشند تا بهصورت تخصصی در جریان نحوهی پخت غذا قرار گیرند.
شهری در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به این سوال که چرا دانشجویان نمیتوانند از کارت دانشجوی دیگر در رستورانهای تاک غذا بگیرند و سرنوشت یارانهی غذای دانشجویی واریزی به حساب دانشگاه به کجا میانجامد، گفت: برخلاف تصور دانشجویان، اعتبارات تغذیهی دانشجویی که در اختیار دانشگاه قرار میگیرد، تکافوی ارائهی غذا به کلیهی دانشجویان را نمیکند و عموما دانشگاهها اعتبارات خود را جهت پوشش نیازهای تغذیه، از منابع دیگر استفاده میکنند که این مشکل تنها مربوط به دانشگاه تبریز نیست و تمامی دانشگاههای کشور برای غذای دانشجویان خود از درآمد اختصاصی دانشگاه هزینه میکنند.
وی اضافه کرد: براساس قانون تأسیس صندوق رفاه وزارتین علوم و بهداشت، این صندوقها موظف هستند تنها از دانشجویان مستعد نیازمند حمایت کنند. ولی علیرغم این قانون، دانشگاهها خود را موظف میدانند صبحانه، نهار و شام دانشجویان غیربومی و نهار دانشجویان بومی(از شنبه تا چهارشنبه) را تأمین کنند اما به شرطی که این دانشجویان در بحث آموزش و پژوهش دانشگاه حاضر و فعال باشند.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز تأکید کرد: متأسفانه عدهی قلیلی از دانشجویان که صرفا در دانشگاه ثبت نام کرده و بیشتر ایام سال در شهرستان خود حضور دارند، با دادن کارت خود به سایر دانشجویان، موجب متضرر شدن دانشجویان دیگر میشوند و من از شما انتظار دارم بجای انتقاد از اینکه چرا استفاده از کارت دیگران ممنوع شده است، از ما بخواهید تا اجازه ندهیم برخی از دانشجویان با چندین کارت مختلف غذا بگیرند در حالیکه صاحبان آن کارتها در شهرستان خود هستند.
شهری در خاتمه یادآور شد: مجموعهی امور دانشجویی در تلاش است با مدیریت هزینه و تلاش در جهت جلوگیری از هدررفت منابع مالی محدودی که در اختیار دارد، بتواند خدمات بهتری به دانشجویان عزیز ارائه نماید.