به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درپی برگزاری تور فناوری ویژه اصحاب رسانه که توسط توسط معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد؛ از تعدادی از شرکتهای دانش بنیان استان مارندارن بازدید شد.
شرکت دانش بنیان نگار خودرو، عضو انجمن مشاغل وزارت صنایع در استان مازندران با یک دهه سابقه طراحی سیستمهای میکروالکترونیک، مکاترونیک، رباتیک، طراحی تجهیزات الکترونیکی خودروهای جدید، دارای کادر فنی مهندسی با سابقه درخشان در المپیادهای علمی و ثبت اختراع در زمینه طراحی الکترونیک خودرو فعالیت میکند.
این شرکت در اولین گام شروع به آموزش سیستمهای مولتی پلکس در زمینه خودروهای پیشرفته و تعمیرات کنترل یونیت (ECU) خودرو کرده، همچنین در سال ۱۳۸۸ با توجه به وجود پتانسیل بازار در صنعت خودرو و همچنین کمبودها و نبودن تجهیزات تخصصی در زمینه تعمیرات خودرو، اقدام به طراحی و تولید تستر ECU، پروگرامر هوشمند ایسیو، دیاگ پرتابل OBDTools و دستگاه شستشوی صنعتی انژکتور خودرو نموده است.
سحر درزی، مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به سال تاسیس این شرکت گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و در حوزه تجهیزات ایرادیابی و عیب یابی الکترونیکی خودروها فعالیت میکند و هدف ایده پروری و تبدیل ایده به محصول است.
وی با ذکر دستگاههای تولید شده در شرکت گفت: دستگاههایی مثل دیاگ، انژکتورشور، تسترهای صنعتیای سی یو، پراگرامرای سی یو، رادار که در جهت سیم کشی خودروها استفاده میشود، مولتی پراب که جعبه ابزار الکترونیکی در صنعت تعمیرات خودروهاست و بسیاری ماژول نرم افزاری که از طریق این دستگاهها برای همه خودروهای داخلی به صورت کامل و خودروهای خارجی شامل چینی و هیوندا و کیا و ... استفاده می شود در این شرکت به تولید می رسد.
مدیر این شرکت دانش بنیان از تولید ۸۰ درصد محصولات به صورت درون سازمانی و ۲۰ درصد به شکل برون سپاری خبر داد و گفت: محصولات این شرکت، در کل کشور توزیع و به کشورهای همسایه صادر می شود و در واقع جزء نوآورترین شرکتها در این صنعت هستیم.
وی درباره اینکه چه تعداد محصولات خودرو تولید میشود گفت: ۱۲ دسته محصول اصلی ولی بیش از ۱۵۰ محصول جانبی در این شرکت تولید می شود.
درزی گفت: این شرکت عمدتا نوآور در این صنعت است؛ البته که شرکتهای دیگری به این حوزه ورود کردند اما تنها شرکتی هستیم که سبد محصولاتی تکمیل تری نسبت به سایر شرکتها داریم.
وی اضافه کرد: مهمترین و بزرگترین مزیت رقابتی نسبت به برندهای دیگر تیم فروش و خدمات پس از فروش است، چرا که این دستگاهها کاملا فنی هستند و نیاز به آموزش دارند. سطح سواد تعمیرکاران خودرو نیاز به افزایش دارد و پشتیبانی که این شرکت از مکانیکها دارد ادبیات ایرادیابی را در بازار متحول میکند.
مدیر این شرکت تولسد کننده تجهیزات خودرو گفت: نه تنها واردات کاهش یافته بلکه صادرات هم به عراق و ترکیه داریم به صورتی که در این دو کشور، نمایندگی نیز راه اندازی کرده ایم.