به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هشتمین دوره معرفتی-تشکیلاتی «اسلام ناب» با شعار «قیام جوانان برای تحول ایران» بههمت بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی؛ با هدف تربیت معرفتی-تشکیلاتی جنبش دانشجویی بر مبنای گفتمان امامین انقلاب از جمعه ۱۲ مرداد با حضور بیش از ۶۰۰ دانشجوی پسر از سراسر کشور در دانشگاه قم آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
افتتاحیه این دوره تشکیلاتی روز گذشته با حضور حجت الاسلام مجتبی عرب، مسئول بنیاد نهضت، برگزار شد.
حجت الاسلام عرب با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه بیان کرد: بسیار خوشحالم که امروز در خدمت شما هستم و همچنین خرسندم که این دوره اسلام ناب در یک شرایط جنگی در عالم در حال آغاز است و اینجوری احتمال دارد که به رسالت خودش بیشتر نزدیک شود.
وی در ادامه آیه ۲۱۴ سوره بقره را تلاوت کرد و خاطرنشان ساخت: قرآن میفرماید که با خودتون حساب کتاب میکنید صاف وارد بهشت میشوید؛ بدون اینکه چیزایی که به قبلیها رسید به شما برسد؟ پیچ حوادث اینقدر سخت خواهدشد که خود رهبر الهی جامعه و حزب اللهیهای اطرافش میگویند پس کجاست نصرت خدا؟ ما که همهاش داریم میخوریم! من این آیه را آیه به مو رسیدن نامگذاری میکنم. جامعهای که تا اینجا بایستد نصر خدا نزدیک خواهد بود.
مسئول بنیاد نهضت ادامه داد: این عالمی که خلق شده و دفترچه راهنمایی هم که همراهش اومده شوخی ندارد و یک قواعدی در اون حاکمه. افرادی که در مسیر قصد دارند حرکت کنند باید تن به اون قواعد بدهند. دفترچه راهنمای این عالم یعنی قران حرفهای مهمی برای ما دارد. ما قران را فقط برای ثواب نمیخوانیم. این کتاب، کتاب زندگی هست. حرفهای مهمی راجع به زندگی میزند. ما فقط یک عمر داریم. والعصر ان الانسان لفی خسر. خسران با ضرر تفاوت دارد. ضرر در سود است؛ اما خسران در سرمایه. برای خسران یخ فروش را مثال میزنند که اگه یخهایی که دارد را تا غروب نفروشد فقط ضرر نمیکند بلکه خسران هم میکند.
عرب همچنین افزود: انسانی که در این جهان میخواهد زندگی کنه همه تلاشش را به کار میگیرد تا دنیا، جامعه، انسان، قواعد حاکم بر آنها و چگونگی زیستن رو هم بشناسد و هم تمرین کند. حتی انسانهایی که در ظاهر میگویند ما این کار رو نمیکنیم به یک باوری راجع به این موارد میرسند و با آن باور زندگی میکنند. کسی که اظهار دارد من هیچ باوری ندارم و لذتش رو میبرم؛ همین باورش هست. آدم در آخر مجبور هست که با مجموعهای از این اعتقادات و ایمانها زندگی کند. مجموعهای که نظاممند باشد. مجموعه نظام بند اعتقادات، مکتب نامیده میشود. بیان غلط، اما مصطلحتر مکتب، ایدئولوژی است.
عرب در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: ابلیس به تنهایی زوری ندارد! با لشگریانش هم کافی نیست. قران اسمش رو طاغوت میگذارد. طاغوت یک مقیاس بالاتر میبرد خودش را و مقیاس تمدنی به خودش میدهد. یعنی ساختاری انحراف ایجاد میکند. یک نفر رو به فحشا نمیکشد صنعت پورن راه اندازی میکند!
مسئول تشکل نهضت در بخش پایانی صحبتهایش اینگونه توضیح داد: نقطه پیدایش اسلام ناب توسط طلبهها و ادوار تشکلها این نقطه بود که انچه روی زمین کار بچههای تشکیلاتی ما بهش گره خورده کدام نسخه از اسلام واقعی ست و این تصویر چیست. اینجا شد آغاز اولین دوره تشکیلاتی معرفتی که امروز زیاد شده! ولی این اصطلاح ابداع اسلام ناب بود. نظمی انسان واره از مبادی تا مکتب تا طرح راهبردی تا میدان کنش. ضعف هم کم نداشته اسلام ناب. نقطه شروع اسلام ناب این نیاز واقعی بود.