شش ایده بزرگ برای کمک به جلوگیری از بحران برق ایالات متحده
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از حدود ۲۰ سال رشد اندک، انتظار میرود تقاضای برق ایالات متحده در دهه آینده حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۵۰ دو برابر شود. با توجه به این پیشبینیها، بیش از ۸۰ کارشناس انرژی ایالات متحده در ماه فوریه در استنفورد ملاقات کردند تا در مورد چگونگی جلوگیری از غرق شدن شبکه برق ایالات متحده توسط افزایش تقاضا بحث کنند. این جلسه، که توسط موسسه انرژی پیشکورت مدرسه پایداری استنفورد دور سازماندهی شد، منجر به ارائه گزارشی با تمرکز بر شش ایده بزرگ برای سیاستگذاران انرژی فدرال و ایالتی شد.
پردازش هوش مصنوعی، تجدید تولید داخلی و برقیسازی حملونقل از جمله محرکهای تقاضای برق هستند. در حالی که این رشد خبر خوبی است، اما سیستم قدرت ایالات متحده فاقد ظرفیت برای مدیریت آن است، شرکت کنندگان در جلسه موافقت کردند. گسترش شبکه ایالات متحده و بهینه سازی قابلیتهای فعلی آن، در حالی که هزینهها و قابلیت اطمینان سیستم را کنترل میکند، با موانع متعددی مواجه است که گزارش بازخوانی ممکن است به رفع آنها کمک کند.
آرون ماجومدار، رئیس دانشکده پایداری استنفورد دوئر، که شامل موسسه پریکورت نیز میشود، گفت: کارشناسان انرژی در سراسر کشور متوجه میشوند که این یک لحظه مهم است و همه ما باید فوراً برای تأمین امنیت آینده انرژی آمریکا تلاش کنیم. در این نشست، مجومدار بحثی را بین کاندولیزا رایس، مدیر مؤسسه هوور استنفورد و وزیر امور خارجه در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، و جنیفر گرانهولم، که در دوران ریاست جمهوری جو بایدن وزیر انرژی بود، مدیریت کرد.
شش ایده بزرگ
این شش ایده، راه حلهای اجماع از جلسه تمام روز نیستند. شرکت کنندگان دیدگاههای سیاسی متفاوتی دارند و در بخش خصوصی، دولتی، دانشگاهی و سازمانهای غیرانتفاعی کار میکنند. در عوض، ایدههای گزارش، مکالمات را ترکیب میکند تا نقطه شروعی را برای رسیدگی به نارساییهای شبکه که قبلاً در برخی از مناطق کشور دیده شده است، فراهم کند.
۱. امنیت آمریکا را تضمین کند
امنیت ملی به تامین تقاضای فزاینده برق بستگی دارد، به ویژه در رقابت برای توسعه و پیاده سازی فناوریهای هوش مصنوعی، که ایالات متحده و رقبای آن از قبل برای جمع آوری اطلاعات، اجرای قانون و عملیات نظامی استفاده میکنند. همچنین، شبکه در برابر حملات سایبری و فیزیکی آسیب پذیر است. فرصتهای سیاستگذاری شامل مذاکره درباره توافقهای تجاری برای تقویت زنجیرههای تامین، پیگیری مشارکتهای بینالمللی برای تجاریسازی فناوریهایی مانند انرژی هستهای نسل بعدی و سرمایهگذاری برای کاهش آسیبپذیریهای شبکه است.
۲. یک استراتژی واقعی انرژی "همه چیزهای فوق"
اغلب اوقات، افرادی که از سیاست تامین انرژی همه چیز در بالا حمایت میکنند، تولید مبتنی بر بازار از تمام منابع برق موجود در اواسط قرن را اضافه میکنند - از جمله انرژیهای تجدیدپذیر، انرژی هستهای، گاز طبیعی و ذخیره انرژی - میتوانند هزینهها را کنترل کرده و شبکه را قابل اعتماد نگه دارند. اجرای برنامهریزی سبد انرژی با در نظر گرفتن کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت نیز میتواند به اطمینان از مقرون به صرفه بودن کمک کند. گزینههای سیاست شامل جفت کردن گاز طبیعی با جذب کربن و ادامه اعتبارات مالیاتی مبتنی بر فناوری برای پروژههای انرژی تجدیدپذیر است.
۳. یک صندوق سرمایه گذاری شبکه فدرال و ایالتی ایجاد کنید
سیستم برق ایالات متحده از شش شبکه منطقهای با اتصالات محدود تشکیل شده است. توانایی انتقال بیشتر الکتریسیته بین مناطق میتواند به کاهش متناوب بودن انرژی باد و خورشید و کاهش هزینهها کمک کند. فرصتهای سیاست شامل ایجاد تأمین مالی با حمایت عمومی برای ایجاد یک سیستم انتقال ملی، اعطای اختیار به تنظیمکنندههای فدرال برای تسهیل چنین سیستمی و جایگزینی خطوط انتقال کلیدی موجود با کابلهای با ظرفیت بالاتر است.
۴. ساده سازی مجوز
جدول زمانی مجوز برای خطوط انتقال جدید، تولید برق و پروژههای ذخیره سازی انرژی به طور قابل توجهی در دو دهه گذشته طولانی شده است. نوسازی فرآیند میتواند چنین پروژههایی را سریعتر و ارزانتر بدون قربانی کردن اهداف زیستمحیطی مجاز کند. گشایشهای سیاست شامل اولویتبندی پیشرفتهترین پروژهها، اجرای مجوز «ساعتهای شات» و استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تسریع بررسیهای محیطی است.
۵. سیاستهای شبکه را انعطافپذیرتر کنید
تأخیر در آنلاین کردن پروژههای تولید و ذخیرهسازی برق نیز ناشی از الزامات تعیین زیرساخت مورد نیاز برای اتصال پروژههای جدید به شبکه و تنظیمات شبکه مورد نیاز برای مدیریت یک منبع تولید جدید در ابتدا است. ایدههای سیاستی شامل اتخاذ رویکرد اتصال و مدیریت شبکههای منطقهای است که با موفقیت در جاهای دیگر استفاده میشود و ادغام منابع انرژی توزیعشده، مانند ذخیرهسازی برق تجاری و مسکونی را بهبود میبخشد.
۶. مدرن کردن عملیات ابزار و مدلهای تجاری
مشوقهای سودمند پروژههای بزرگ و سرمایهبر را بر پروژههای همسو با اهداف مورد نظر، مانند فناوریهای شبکه هوشمند برای کنترل هزینهها و انعطافپذیری بهتر در برابر آب و هوای شدید، اولویت میدهند. فرصتهای سیاست شامل انتقال از نرخ مصرفکننده مبتنی بر سرمایه به نرخهای مصرفکننده مبتنی بر عملکرد، ایجاد انگیزه برای افزایش ظرفیت خطوط انتقال و قرار دادن خطوط انتقال بیشتر زیرزمینی است.
پیشبرد ایدهها در هر سطح
شرکت کنندگان در جلسه موافقت کردند که اگر سیستم برق ایالات متحده نتواند به سرعت مدرن شود و گسترش یابد، رشد اقتصادی و برجستگی فناوری ایالات متحده ممکن است دچار تزلزل شود. این گزارش تاکید میکند که دولت فدرال، تنظیم کنندههای ایالتی و محلی، شرکتهای آب و برق، موسسات مالی و شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات باید در راه حلها همکاری کنند.
ویلیام چوئه، مدیر موسسه انرژی استنفورد، و کارن اسکلتون، محقق مدعو و رهبر پروژه، در این گزارش مینویسند: "گسترش یک شبکه مقرون به صرفه، قابل اعتماد و ایمن یک مسئله حزبی نیست. این یک موضوع آمریکایی است. " اسکلتون مشاور ارشد گرانهولم و جان پودستا، دیپلمات اقلیمی کاخ سفید در دوران دولت بایدن بود.
این دو مینویسند: ما از سیاست گذاران و رهبران در سراسر کشور میخواهیم که این ایدهها را به سرعت در نظر بگیرند، آزمایش کنند و بر اساس آنها بنا کنند -، زیرا این دیگر چالشی دور از دسترس نیست. آینده انرژی آمریکا آغاز شده است.
اسکلتون همچنین یک مقاله نظری مرتبط با عنوان "طرحی برای نجات شبکه آمریکا" نوشت که توسط Heatmap.news منتشر میشود. مؤسسه Precourt همچنین چهار مطالعه «فلش» مرتبط را تأمین مالی کرده است که در پاییز امسال منتشر میشود تا به اطلاعرسانی به سیاستگذاران با دادهها و تحلیلهای مربوط به برخی از ایدهها و فرصتهای سیاستی در گزارش کمک کند.
در حالی که همه ذینفعان برای نجات شبکه مورد نیاز هستند، دولت فدرال ممکن است این فرصت منحصربهفرد را داشته باشد تا توسعه یک سیستم شبکه ملی قوی و به هم پیوسته را رهبری کند. بر اساس این گزارش، دولت دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کنگره ۱۱۹ این چالش را به ارث بردند، که همچنین فرصتی برای پیشبرد سریع اصلاحات حیاتی و عملی است.
پت وود، مدیر اجرایی شبکه انرژی هانت، سخنران جلسه و بررسی کننده گزارش گفت: رئیس جمهور ترامپ آشکارا گفته است که میخواهد انرژی آمریکا پایه و اساس رشد اقتصادی ما باشد. پیشنهادات گروه ما راه حلهای عملی برای تحقق این دیدگاه است. وود رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال بود که وارث بحران انرژی غرب ایالات متحده در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود که توسط پرزیدنت جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۱ منصوب شد.