به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حداد عادل صبح امروز در همایش 9 دی با شعار «راهی برای فردا از سوی بسیج جامعه زنان کشور» که در سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد، به تحلیل حوادث پیرامون 9 دی پرداخت و گفت: سه سال است که 9 دی ماه وارد تقویم انقلاب اسلامی شده است، روزهای یوم الله بیشماری در تقویم ما وجود دارد اما تفاوت عمدهای میان این روزها وجود دارد، به عنوان مثال 12 تا 22 بهمنماه به اصل انقلاب بر می گردد و متعلق به امام خمینی(ره) است، اما حماسه 9 دیماه در زمان رهبری شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه مرور حوادث بیفایده نیست و به ذهن انسان نظم خواهد بخشید در رابطه با چگونگی ایجاد فتنه 88 ابراز داشت: انتخابات ریاست جمهوری با آزادی کامل به تأیید چهار نفر از شورای نگهبان رسید و با افکار متفاوت، تبلیغات آزاد بدون شکایت پس از انجام مناظرات برگزار شد و با شور و اشتیاق تمام 85 درصد از واجدین شرایط با نظم و آرامش رأی دادند و برخلاف کشورهای مدعی اروپایی یک کشور اسلامی توانست اعتماد عمومی بالا را برای مشارکت در انتخابات به دست آورد.
حدادعادل ادامه داد: اما از همان ظهر روز انتخابات زمزمههایی برای مخالفت آغاز شد و آنچه از همه حوادث عجیبتر بود اینکه آقای موسوی، خبرنگاران را دعوت و ریاست جمهوری خود را اعلام عمومی کرد، در حالی که 44 هزار صندوق رأی شمارش نشده بود که پس از شمارش آراء، شبهه تقلب را بازگو و برای ابطال انتخابات رهبری را تحت فشار قرار دادند و این مسئله بهانهای شد برای تخریب و شعارهای ساختارشکنانه به گونهای که در میان افکار عمومی به نظر میرسید که حق آنان ضایع شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به درخواست رهبری از موسوی برای بیان رسمی اعتراضات خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند اگر اعتراضی دارید از طریق شورای نگهبان دنبال کنید اما صبح فردا موسوی جمعیت زیادی را در حمایت از اعتراض خود به میدان آزادی کشاند و رسانههای جهانی به این مسئله پرداختند و کاملاً محتمل بود که این حوادث به خونریزی کشیده خواهد شد.
وی در ادامه بیان داشت: رهبری در خطبههای نمازجمعه، بیانات باشکوهی را داشتند که از رسانههای داخلی و خارجی پخش شد و انعکاس یافت و حمایت مردم از سخنان رهبری این پیام را به ضد انقلابها داد که ما در صحنه هستیم.
حدادعادل در تحلیل فتنه سال 88 گفت: اغتشاشگران اولاً یک راه را در پیش گرفته بودند و آن شبیه سازی اعتراضاتشان با اصل انقلاب بود به عنوان مثال آنان به سراغ دانشجویان رفته بودند تا همانند تقابل دانشجویان در دوران شاهنشاهی با حکومت را بازسازی کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همچنین برخی از آنان شعارهایی نظیر شعارهای پیش از انقلاب همانند «اللهاکبر» را بر روی پشت بامها فریاد میزدند و باور آنان این بود که انقلاب دیگری شکل خواهد گرفت و با تعداد زیاد بیانیه، همچنین تظاهرات در روز عاشورا درصدد بودند که کار انقلاب را یکسره کنند، اما شعارها و تلاشهای آنان بیفایده بود؛ زیرا بر حق و حقانیت حاکم نبود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در دوران خاتمی اختلاف نظرهایی وجود داشت اما هیچ وقت مسئله تقلب مطرح نشد، گفت: حرف رهبری همین بود که اگر شبههای وجود دارد این مسئله را پیگیری کنید و ایشان از آنان خواست که برای بیان تقلب در انتخابات دلایل خود را ارائه دهند ولی در نهایت آنها هیچ دلیل روشن و قانعکنندهای ارائه ندادند.
حدادعادل افزود: آنها با بهانه اینکه ما به شورای نگهبان اعتماد نداریم و آنان شمارش آراء را تأیید کردهاند بر شبهه تقلب پافشاری میکردند و در این راستا متأسفانه برخی از مسئولان به شکل غیرمستقیم به تأیید آنان میپرداختند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: همچنین حتی مقرر شد ته برگ سررسید رأی مردم در صندوقهای مختلف بررسی شود اما آنان تأیید نکردند و به اثبات این ادعا تن ندادند و تهمت تقلب را به انتخابات وارد کردند و در دنیا به دست دشمنان انقلاب بهانه دادند تا انقلاب ما را زیرسوال ببرند.
وی با بیان اینکه آنان خود را تابع رهبری میدانستند اما نظر رهبری را در این رابطه نپذیرفتند و با طرح این سوال که چرا رهبر گفت که اردوکشی خیابانی را متوقف کنید و فردا دوباره به خیابانها ریختند، ابراز داشت: چرا این افراد درصدد هستند که در انتخابات آینده شرکت کنند؟ تا دوباره آن مسائل گذشته را تکرار نمایند.
حداد عادل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه چه هدیهای میتوانست برای ضد انقلاب بهتر از بیان مسئله تقلب در انتخابات باشد، گفت: آنان در تلاش بودند تا ثابت کنند که نظام اسلامی، هم تقلب میکند تا به دست آنان انقلاب، بدهکار ضدانقلابها شود و اساساً چگونه تقلب با این تعداد تفاوت آراء امکانپذیر است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بصیرت فقط برای تحلیل گذشته نیست و بصیرت چراغ راه آینده است، گفت: چرا رهبر از این مسئله به عنوان فتنه یاد کرد؛ زیرا تفاوت فتنه با سایر اعتراضات، تشخیص حقیقت در فتنه است.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در زمان حضرت علی(ع) که همه مسلمان بودند نیز مسائلی از این دست مطرح میشد و حضرت علی(ع) باید تلاش میکرد تا حقیقت را به مردم نشان دهد؛ زیرا فتنه فضا را غبارآلود میکند و تشخیص حق و باطل دشوار است.
حدادعادل با اشاره به راه علاج فتنه گفت: تنها راه علاج فتنه و اغتشاشات بصیرت است و بصیرت سلاح مؤمن است و معنایش این است که ظاهر را نبینیم و از روی ظاهر قضاوت نکنیم یعنی باید ببنیم چه کسانی از سخنان ما استقبال میکنند و چگونه این سخن ممکن است مورد تأیید همه دشمنان واقع شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ابزار فتنه، جنگ نرم است، ابراز داشت: دشمن در جنگ نرم از ابزارهای مختلفی استفاده میکند و ما باید برای آینده در این رابطه تلاش کنیم؛ زیرا در آیندهای نزدیک انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم و باید مراقب باشیم؛ زیرا مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود.