علی محمدزاده در گفتوگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، با بیان اینکه منطق برنامه «ثریا» و علت وجودی این برنامه گفتمانی است که رهبری به عنوان راهبردی برای دهه چهارم انقلاب اسلامی مطرح کردند، گفت: در گفتمان پیشرفت و عدالت ما به پویایی و کارآمدی در فضای علمی کشور احتیاج داریم و اساساً یکی از مولفه های این گفتمان، کار علمی و نگاه جهادی به علم است.
وی تصریح کرد: نگاه های روشنفکرانه عمدتاً این طور است که همیشه بین عناصر دین و سنت و عنصرهای مدرن و علمی یک شکاف بزرگ وجود دارد، اما در فضای فعلی کشور، با این نگاه جهادی که بین جوان ها ترویج داده شده، این شکاف از بین رفته است.
این دانشجوی جامعه شناسی با بیان اینکه نیازهای علمی کشور بیشتر از این است که صرفاً با برنامه هایی مثل «ثریا» مرتفع شود، گفت: باید در برنامه سازی های صدا و سیما یک تفکر سیستماتیک وجود داشته باشد تا اقدامات دامنه دار و بلندمدتی برای برنامه های علمی و تاثیرگذاری آنان صورت گیرد.
محمدزاده ترویج نگاه جهادی به علم را از ویژگی های برنامه ثریا دانست و گفت: نگاه عدالتخواهانه برنامه ثریا باعث شده تا اگر جایی خلا و ضعف وجود دارد، بدون هیچ ابایی آن را مورد نقادی قرار دهد و از مسئولان مطالبه گری کند.
وی افزود: دیگر ویژگی این برنامه این است که همه ارکان آن را یک عده جوان دانشگاهی تشکیل می دهند و این نشان می دهد اگر صدا و سیما به جوان های دانشجوی علاقه مند فضا بدهد، پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری فعال می شود.
دانشجوی کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه تهران به ارائه پیشنهاد برای بهتر شدن برنامه پرداخت و گفت: باید سطح کیفی برنامه ارتقا پیدا کند و کمی جدی تر به بحث های مسئله شناسی توجه شود؛ همچنین باید برای دست اندرکاران و همچنین مخاطبان مشخص شود که مسائل اصلی علمی چیست و چطور می شود روی این مسائل کار و صحبت کرد.