به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سردار اسماعیل احمدی مقدم در سومین همایش تکریم حافظان قرآن کریم گفت: قرآن کتاب هدایت و پایان وحی تشریعی است؛ وحی تشریعی با نزول کامل قرآن به پایان رسید.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اعضای فرقه انحرافی جدید مدعی هستند که حکمشان را از امام زمان می گیرند، گفت: آنها هشت سال در کشور حرف زدند، اما معلوم نیست ولی آنها چه کسی است.
وی افزود: در زمان حیات پیامبر (ص) مردم برای تفسیر عملی و به روز قرآن به ایشان مراجعه می کردند، اما بعد از رحلت وی، باید تکلیف امت روشن می شد؛ چرا که در قرآن بسیاری از اعمال همانند حج و سایر مسائل روز تشریح نشده بود و نیاز به هدایت دیگری نیز بود.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه پیامبر کتاب خدا و اهل بیت را به جا گذاشتند و شرط عدم گمراهی را تمسک به هر دوی این ها دانستند، افزود: گروهی تلاش کردند که ولایت را از قرآن جدا کنند و به این ترتیب تفکرات «سلفی گری» را پایه گذاری کردند.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: تفکر سلفی محدود به اهل سنت نیست، بلکه خوارج در زمان حضرت علی (ع) نیز همان گونه فکر می کردند و راه را بر عقل و اجتهاد بستند و در اینجا بود که حدیث سازان نیز وارد صحنه شدند.
وی گفت: سلفی ها راه را بر عقل و اجتهاد و ولایت می بندند که در این حالت حدیث سازان وارد بازی شده و اقدام به ایجاد بدعت می کنند؛ نمونه آن را می شود میان شاهان سعودی دید که احکام را کنار گذاشته و بدعت آفرینی می کنند؛ آنها باید بدانند که قرآن کتاب هدایت است و علاوه بر قرآن باید به اهل بیت هم تمسک جویند؛ اگر می خواهیم در راه مستقیم باشیم و گمراه نشویم، باید قرآن و اهل بیت را با هم داشته باشیم.
احمدی مقدم تاکید کرد: باید دست به دامان اهل بیت شویم که در زمان غیبت، ولایت فقیه این مهم را برعهده دارد، بنابراین قرآن و ولایت دو چیز جدا ناپذیرند و عمل به قرآن همان پیروی از ولایت است.
فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه ولایت، ناخدای کشتی قرآن است، خاطرنشان کرد: باید سوار این کشتی شویم و بدانیم که با وجود فراز و نشیب های فراوان سرانجام به مقصد خواهیم رسید؛ یک سوم آیات قرآن در مورد قیامت است، یعنی مقصد در کتاب آسمانی ما، قرآن مشخص شده است.
وی تاکید کرد: حافظ قرآن بودن، فضیلت مهمی است، اما عزیزان بدانید اگر عمل به ولایت در کنار آن نباشد همانند حافظان قرآن کشور عربستان سعودی می شویم که در چهره القاعده آبروی اسلام را می برند.
احمدی مقدم با بیان اینکه دومین اصل که در قرآن باید به آن توجه کنیم، عمل به آن است، گفت: با عمل به قرآن هرگز گمراه نمی شویم، نباید فراموش کنیم که ولایت به معنای عمل به قرآن است.
فرمانده ناجا اظهار داشت: فرق بین پلیس ایران و دیگر پلیس های کشورهای جهان این است که ما مجری احکام قرآن هستیم؛ احکام راهنمایی و رانندگی از احکام شرع منشعب شده، اما در کشوری چون انگلستان این گونه نیست.
وی با تاکید بر اینکه پلیس باید به عنوان مجری قانون، تسلط نسبی به احکام قرآن داشته باشد، افزود: علاوه بر تسلط به احکام، یک پلیس باید عامل به قرآن نیز داشته باشد تا نفوذ کلام او در بین مردم بالا برود؛ اگر ماموری به آنچه که دستور می دهد عمل نکند، نمی توان انتظار از سایرین داشت.
احمدی مقدم در پایان گفت: در نیروی انتظامی بر روی مسائل دینی، قرآن و بصیرت سرمایه گذاری کردیم، در این زمینه به نتایج مستقیم بزرگی دست یافتیم که در بهبود چهره ناجا، کاهش تخلفات و درستکاری کارکنان ناجا نقش بسزایی داشته است.