به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از رشت، دانشگاهها، مراکز تولید علم و دانشجویان نیز قشر فرهیخته جامعه و مدیران آینده نظام خواهند بود و به مراتب باید مسئولان آموزشی کشور شرایط تولید علم و محتوای آن را برای دانشجویان در دانشگاه های دولتی و یا آزاد و پیام نور و حتی غیرانتفاعی فراهم کنند.
مهرگانی، استاد دانشگاه گیلان و غیرانتفاعی علم و فرهنگ رشت در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه نحوه نمره دادن در دروس نظری بر اساس کار طول ترم و پروژه ای که مرتبط با درس تحویل می دهند، بستگی دارد، گفت: نمره دانشجویان بستگی به حضور به موقع سرکلاس، نظم و انضباط و پروژه ای که ارائه می دهند، دارد.
وی گفت: در زمان تصحیح اوراق دقت زیادی لازم است و باید به اعتراضات دانشجو حتما رسیدگی و حتی الامکان اوراق امتحانی در اسرع وقت تصحیح شود.
استاد دانشگاه علم و فرهنگ رشت در خصوص معرفی منابع و کتب درسی دانشجویان گفت: جزوه های تدریسی در طول ترم به طور ترکیبی بوده، هم تالیفی و هم استفاده از سایر منابع درسی موجود برای دانشجویان معرفی می شود.
مهرگانی با بیان اینکه دانشجویان در طول ترم اعتراض زیادی به نمرات نکرده اند، گفت: دانشجویان نمرات آنچنان خوبی هم در دروس کسب نمی کنند.
وی گفت: البته دانشجویان دانشگاه گیلان به واسطه شرایط پذیرش و تحصیل به مراتب نمره های بهتری نسبت به سایر دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی دارند؛ اما این شرایط امر ملزم نیست و استثنا هم وجود داشته است.
دانشجوی مقطع کارشناسی رشته معماری دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه علم و فرهنگ رشت گفت: سیستم نمره دهی دانشگاه در وضعیت مطلوبی نیست، معمولا نمره ها بسیار دیر اعلام می شود و زمان اعتراضات بسیار محدود است.
وی گفت: عملا اعتراضات معنایی ندارد و مسئولین آموزش و حتی در بعضی مواقع اساتید، توجهی به اعتراضات ندارند و گاهی برخوردها و تهدیدهای لفظی است که باعث پشیمان شدن از اعتراضات می شویم و احتمال می دهیم نمره کمتر از قبل هم بشود.
وی گفت: جزوه ها به طور معمول سنگین و متعدد هستند، برنامه ریزی زمانی کلاس ها و امتحان ها همواره مطلوب نیست و گاهی برای جزوه های بسیار سنگین زمان محدودی برای مطالعه داشتیم.
این دانشجو افزود: اساتید دروس عمومی به راحتی به پاسخ های دست و پا شکسته نمره می دهند؛ اما بعضی از اساتید دروس پایه و تخصصی اصلا شرایط دانشجو را درک نمی کنند و با سخت گیرانه ترین حالت اوراق را تصحیح می کنند.
وی گفت: در دروس تخصصی عموما نمره های پایین تری نسبت به دروس عمومی اخذ می کنیم و گاهی مجبور به حذف دروس هم می شویم.
دانشجوی مقطع کارشناسی رشته معماری دانشگاه علم و فرهنگ رشت گفت: بعضی دروس واقعا راحت و اصلا جدی گرفته نمی شود و بعضی دروس هم خیلی سخت هستند و این شرایط بستگی به استاد دارد.
وی گفت: برای درج نمرات در سیستم اطلاع رسانی همیشه با مشکل مواجه هستیم، در واقع مدیر گروه باید همواره برای تصحیح اوراق و اعلام نمرات دانشجویان پیگیر اساتید باشد؛ در غیر اینصورت نمرات خیلی دیر اعلام می شود و اصلا مطلوب نیست.
این دانشجو گفت: زمانی که برای هر امتحان سر جلسه در نظر گرفته می شود اصلا با تعداد و بارِ سوالات منطبق نیست و اگر بخواهیم به همه سوالات جواب کامل بدهیم، بدون شک وقت پاسخگویی کم می آید و این شرایط باید پیگیری شود.
وی گفت: بسیاری از اساتید، بخش اعظمی از جزوه را حذف می کنند که حتی درس هم داده اند و خیلی ها هم هستند که جلسه آخر جزوه های جدیدی را که اصلا درس ندادن به موارد امتحانی اضافه می کنند که هر دو حالت در روند یادگیری و امتحان دهی تاثیر غلطی دارد و ما مصر بر این هستیم که این روند آموزشی تصحیح شود.
يه ترم همه بالا يه ترم
همه پايين
اي بابا ...