یک دوره کارگاه آموزشی نشریات و روزنامه نگاری امروز در دانشگاه مازندران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، یک دوره کارگاه نشریات و روزنامه نگاری امروز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی با حضور مدیران و سردبیران نشریات دانشجویی در سالن شهید کدخدایی سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.
در این کارگاه حسین طالب نژاد، مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران و مدرس این دوره از کارگاه در راستای تخصصی کردن فعالیت نشریات دانشجویی، آیین نامه نشریات دانشجویی، اخلاق مطبوعات، شیوه های گزارش نویسی، خبرنویسی پیشرفته، تکنیک های مصاحبه و کارگروهی مدیریت زمان سخن گفت.
وی گفت: یکی از ابزار های فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها که تاثیر زیادی نیز در بدنه دانشگاه بجای می گذارد، نشریات دانشجویی است که با برگزاری کارگاه آشنایی با نشریات دانشجویی سعی در تجهیز دانشجویان به این فن داریم.
طالب نژاد با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی یکی از مهمترین و کارآمدترین وسایل ارتباط جمعی در محیط های دانشگاهی است، افزود: افراد دانشگاهی در هر سطحی به راحتی از این وسایل استفاده کرده و فرهنگ را به نسل دانشجویان جدید منتقل می کنند و با توجه به چنین انتقالی است که هر جامعه علمی موفق می شود فرهنگ خود را استمرار بخشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران ادامه داد: موفقیت های دانشجویان در زمینه کارهای مطبوعاتی و نشر نشریات دانشجویی باعث می شود که آنها در درون خود نیروی عظیمی را کشف کنند و به یک خودباوری درونی برسند که این خودباوری باعث می شود، دانشجویان در آینده بتوانند به راحتی مسئولیت های اساسی در جامعه را بپذیرند.
طالب نژاد در حاشیه برگزاری این کارآگاه با اشاره به روز جهانی روابط عمومی، به رویکرد های جدید در عرصه روابط عمومی به عنوان هنر هشتم اشاره کرد و گفت: رویکرد سنتی به حوزه روابط عمومی که معمولا تشریفاتی و تبلیغاتی است، باید در سازمان های امروزی ریشه کن شود.
وی با تبیین قابلیت های روابط عمومی گفت: نیروی متخصص و آشنا با فنون روابط عمومی با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و دارای تجارب مفید در این عرصه قابلیت یک روابط عمومی کارآمد است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در پایان استفاده از تکنولوژی روز، ایجاد شرایط محیطی مطلوب، قدرت پاسخگویی و تنویر افکار عمومی، تکریم ارباب رجوع، قدرت فرهنگ سازی را از دیگر قابلیت های روابط عمومی پویا برشمرد.