به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام سید حسین موسوی شب گذشته در مراسم هیئت شبانه دانشپژوهان دوره خط امام در نمازخانه اردوگاه دشت بهشت شاندیز بیان داشت: فنداسیون اساسی که پایه اعتقادات اسلامی ما را تشکیل می دهد حب به اهل بیت(ع) است که به عنوان یک تضمین کننده برای ما در مسیر اسلام عمل می کند.
وی با بیان اینکه اگر کسی نمی تواند نسبت به این خانواده علاقه پیدا کند باید برای خود فکری اساسی نماید، گفت: ما در طول تاریخ بسیار داشتیم افرادی که به ظاهر علیهم السلام بودند اما در بزنگاه چهره واقعی خود را نشان دادند.
این استاد اخلاق با بیان اینکه در طول دوره سی ساله انقلاب اسلامی چنین افرادی دیده شدند، خاطرنشان کرد: برخی در طول انقلاب از همان ابتدا یک فنداسیون اساسی در خصوص مواضع انقلاب نداشتند و دیدیم با وجود آنکه آیت الله بودند و حتی از خود کتاب های اسلامی و با محتوا منتشر کرده بودند؛ اما در نهایت رفوزه شدند و به حاشیه ها رفتند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: طیب یکی از گنده لات های سال 42 در تهران بود که با وجود اینکه بسیار در ظاهر از اعتقادات و مبانی اسلامی فاصله داشت؛ اما دارای فنداسیون بسیار قوی نسبت به اسلام و انقلاب بود.
وی با بیان اینکه طیب توانست در برابر محمدرضا، هیئتی از یاران امام حسین(ع) تشکیل دهد که در نهایت منجر به شهادتش شود، گفت: متاسفانه امروز برخی هیئت های عزاداری امام حسین(ع) را محدود به اشک ریختن برای زخم های جسمی سال 61 هجری کرده اند و هیچ گونه جهت گیری سیاسی نسبت به مواضعی که حادثه کربلا را ایجاد کرد و اکنون نیز مصداقش در کشور وجود دارد در آنها نمی بینیم.
این استاد اخلاق با بیان اینکه طیب حاج رضایی در برابر درخواست شاه که از او خواست بیان کند این هیئت را به زور پول امام خمینی(ره) بنا کرده است، گفت: شهید طیب حاج رضایی در برابر اصرار شاه و پیشنهادهای مالی بسیار خوبی که در برابر این تقاضا به او داده شده بود، تنها به این جمله بسنده کرد که می توانم این دروغ را بگویم؛ اما جواب جد امام خمینی(ره) را نمی توانم بگویم و با شجاعت با ایجاد جریان سازی سیاسی که دشمن را مورد عذاب قرار می داد، به شهادت رسید.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: باید هیئت های مذهبی ما امروز جریان سازی سیاسی داشته باشند؛ به نحوی که نتانیاهو در اسرائیل را بلرزاند؛ اما متاسفانه ما امروز می بینیم برخی از هیئت های مذهبی ما که تعدادشان کم نیست حتی به کوچکترین مسئله سیاسی کشور در جمع خود اشاره نمی کنند و جلساتشان نه تنها روشنگری ندارد؛ بلکه یک عزاداری صرف نیز محسوب نمی شود.
در جریان غزه کودکان همانند کودک، حسین زهرا به شهادت رسیدند
وی با بیان اینکه این مسئله گریه کردن برای اباعبدالله (ع) نیست و گریه بی جهت حتی از چشمان رقیه نیز ریخته نشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا به گریه کردن تنها برای حسین(ع) بود مطمئن باشید حضرت زینب(س) از لحظه پس از شهادت برادرش سر را برزمین می گذاشت و به گریه کردن پناه می برد؛ اما می بینید که زینب (س) چگونه با گریه هایش افشاگری می کرد و کاخ یزید را به لرزه در می آورد.
این استاد اخلاق با بیان اینکه حتی رقیه سه ساله با گریه هایش فشار و عتاب بر یزیدیان را افزون کرده بود، افزود: رفتاری که ما در برخی برنامه های خود با آوردن آرمیتا، دختر شهید هسته ای امان در برابر نمایندگان دیگر کشورها انجام می دادیم یک رفتار سیاسی جهت دار بود که نشان می داد تا چه اندازه دانشمندان ما مظلوم واقع شده اند.
حجت الاسلام موسوی ضمن تذکر نسبت به افرادی که در فشار تحریم در برابر دشمن از مواضع خود کوتاه می آیند، متذکر شد؛ بنا است عباس امان نامه را قبول نکند و باید ما یاد بگیریم اگر حسین(ع) را تحریم کردند ذلیل نشویم و بر سر حرف حق خود بمانیم.
امام رضا(ع) آب کُر است
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) آب کر است و کسی که به آب کر وصل شود پاک می گردد، خاطرنشان کرد: به هر اندازه که به نور نزدیک شوید از تاریکی فاصله می گیرد؛ پس بدانید امام رضا(ع) نور است و هر اندازه که در زیارت نسبت به ایشان دقیق تر باشید نور وجودی ایشان را بهتر درک خواهید کرد.
این استاد اخلاق با بیان اینکه سنخیت یک بحث اغنای است، گفت: امام حسین(ع) به شمر گفت: من نمی خواهم با تو تصفیه حساب کنیم و اگر اکنون از اعمال خود پشیمان شوی تو را شفاعت خواهم کرد؛ اما شمر با رفتارش ثابت کرد که از حسین(ع) بیزار است و با نحوه شهادت امام حسین(ع) این را عملا به اثبات رسانید.
حجت الاسلام موسوی ضمن انتقاد از افرادی که نسبت به معاندین دلسوزی می کنند، گفت: برخی به ما می گویند چرا نسبت به شاهین نجفی تا این اندازه تند حرف می زنید و حکم می دهید او جوان بوده است و از روی جوانی حرفی زده است.
وی ادامه داد: شاهین نجفی کسی است که به امام(ره) ما و در حقیقت به مکتب و دین ما توهین کرده است؛ نه تنها باید برای او تند حرف زد؛ بلکه باید به عنوان یک مرتد حکمی که برایش صادر شده اجرا شود، اینکه برخی به راحتی از اشتباهات دیگران می گذرند نشان از بصیرت پایین آنها دارد.
این استاد اخلاق با بیان اینکه وقتی میل و رکود شدت پیدا کند، به مرحله حب می رسد، افزود: پس از مرحله حب عشق در دل انسان شکل می گیرد و ما امیدواریم خداوند توفیق دهد تا ما نسبت به اهل بیت(ع) از مرحله رکون به حب و در نهایت اسیر عشق اهل بیت(ع) شویم و کار فرهنگی مورد نظر رهبر را با حب به حسین(ع) که مصداق ایثار و فداکاری در مسیر اسلام است به سرانجام برسانیم.
حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه هرکس در مسیر رضای خداوند باشد بی درنگ در دل ها می نشیند، خاطرنشان کرد: امام چقدر در دل ها راه داشت و حتی اکنون که حضور ندارد بر دل ها سلطنت می کند، این را بدانید که هر کس با خدا مأنوس تر باشد دل بزرگتر و متواضع تر می گردد و آن قدر از منیت ها دور می شود که بی درنگ با دیدنش احساس نزدیکی می کنید، این اساس حرکت در مسیر اسلام است.