کد خبر:۳۹۳۱۳۷
کارگردان« جامه دران» در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»

اصلی‌ترین ضعف فیلمنامه‌نویسی در سینما عدم پژوهش و تحقیق کافی است

حمیدرضا قطبی کارگردان سینما گفت: موارد مختلفی در ضعف فیلمنامه نویسی در تلویزیون و سینما دخیل است که مهم ترین آن نداشتن تحقیق و پژوهش های لازم است.

حمیدرضا قطبی کارگردان«جامه دران» در گفتگو با خبرنگار سینمایی «خبرگزاری دانشجو» در پاسخ به علل ضعف فیلمنامه نویسی در مدیوم تلویزیون و سینما، اظهار کرد: عوامل متعددی بر ضعف فیلمنامه نویسی در ایران اثر گذاشته‌اند، مسائلی همچون محدودیت‌های سازمان سینمایی، فراهم نکردن فضای پردواکشن توسط گروه تولید و تهیه کننده و مسائل دیگر؛ هرکدام از این موارد ضربه هولناکی از لحاظ محتوایی به سناریو اعمال می‌کند، ولی اصلی‌ترین دلیل ضعف فیلمنامه‌نویسی نداشتن تحقیق و پژوهش کافی توسط نویسنده با فیلمساز است.

 

وی افزود: معتقدم که اگر زمینه یا شرایط برای ساخت فیلم فراهم است باید از این فرصت نهایت بهره را برد اما متاسفانه هزینه و بار مالی تاثیر بسیاری بدی بر روند جلو رفتن کار می‌گذارد؛ به طوری که خود نویسنده هم گاهی اوقات برای پیشرفت کار تولید، سعی می‌کند از یک سری مسائل چشم پوشی کند تا کار هر چه سریعتر به پایان برسد و این دقیقا همان معضل و مشکل فیلمنامه نویسی در سینما است که باعث نازل بودن کیفی داستان و سوزه ها می‌شود.

 

این کارگردان سینما در ادامه یادآور شد: اکنون موضوعات داستان ها، شباهت بسیاری با هم دارند که در این چنین وضعیتی نقش کارگردان بسیار مهم است چرا که فیلمساز از لحاظ دکوپاژ و پروداکشن به نوعی دستش باز است و با تکنیک و وارونه جلوه دادن تصاویر و با سواد سینمایی خود می‌تواند نقش موثری در جذابیت فیلمنامه داشته باشد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار