باج‌گیری اساتید از دانشجویان در گردنه پایان‌نامه
گزارش/
باج‌گیری حالا به یک جریان فراگیر در مناسبات دانشگاهی تبدیل شده است؛ به این ترتیب که دانشجو در ازای تفقدی که از سوی استاد نیاز داشته و طلب می‌کند، باید به او باج بدهد، باجی که پایه‌های کرسی استادی وی را استوار نگاه خواهد داشت!!
تعداد نظرات: ۷
دانشجوی تحصیلات تکمیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
فاجعه بیشتر آنجاست، که برای فراغت از تحصیل نوشتن مقاله کافی نیست، مجبور به accept آن در یک مجله isi یا دارای impact factor هستی که این امر یک سال یا بیشتر زمان میبرد، ممکن است مقاله چند بار reject شود.
در نهایت دانشجو چند صد دلاری پرداخت میکند، که مقاله در یک ژورنال بی کیفیت پولی accept شود و دانشجو مدرک بگیرد.
واقعا رشد علمی کشور در اینجا جایی دارد!!
دانشجوی دکتری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دقیقا همینطوره متاسفانه این روند غلط هر روز پیچیده ت رهم میشه، الان دانشگاه علوم پزشکی تهران در برخی دانشکده ها سه تا!!! مقاله ISI یا پبامد میخواهد ان هم نه acceptT بلکه چاپ شده... همه میدونن فرایند اکسپت گرفتن چقدر سخته حالا بعد از اکسپت حداقل 6-9 ماه هم باید صبر کنی که یک مقالت چاپ بشه... از اونطرف محدودیت سنوات تحصیلی هم هست، اوضاع استخدامی هم هست.... در نهایت دانشجو مجبور یا به داده سازی است و در بهترین وضعیتش پرداخت هزینه هنگفت داوری سریع، انتخاب مجللات بی کیفیت پولی( که گاهی بیشتر از 1000-1500 دلار میگیرن)، انتخاب گزینه چاپ سریع که اونم خودش 300-400 دلار هزینه داره هستش علاوه بر هزینه خود پایانه نامه ترجمه، ادیت و... این همه ارز از مملکت بخاطر هیچ و پوچ تاکید میکنم بخاطر هیچ خارج میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دانشگاه علوم پزشکی تبریز accept میخواد از دانشجوی کارشناسی ارشد، چه گناهی داریم در این سیستم معیوب گیر افتادیم.
جالب است بدانید، این ژورنالهای پولی که اکثرا هم در pubmed نما میشوند و در midline حق نما شدن ندارند و اکثر افراد ایرانی به آنها مقاله ارسال میکنند، مالک آن استکبار جهانی آمریکاست و جالبتر اینکه علت ایجاد این مجلات پولی تامین هزینه های مالی آمریکا بوده.

فردا هم که میخوای هر جا استخدام بشی فقط تعداد مقالات مهمه، کیفیت مقاله اهمیت نداره، دقیقا برعکس روال علمی پذیرش اساتید در دانشگاههای بزرگ دنیا. باید سیستم آموزشی از پایه اصلاح بشه.
رضا
Netherlands
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
الحق که یکی از مشکلات واقعی نظام آموزشی ما چنین اساتیدی هستند. لطفا این موضوع را بیشتر پیگیری نمایید تا شاید اثربخش باشد.
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ما استادمون مشکله اخلاقی داشت .... برا پایان نامه خیلی اذیت شدم :(((
ی دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
درست و صحیح است....
بعد میگم ما تو علم پیشرفت کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
واقعا یکی از آنها در دانشگاه ما زیاد پیدا میشه

اگر ما بنشینیم و بجای اینهمه مقاله بازی
تکنولوژی تولید کنیم و صادرات کنیم چی میشه
یعنی ما نمیتونیم
چرا ما خیلی بهتر از اینها را هم میتونیم
همانطور که احمدی روشن اثبات کرد
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار