به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، کامران فتح اللهی، رئیس دانشگاه مذاهب استان کردستان گفت: امسال از طرف سازمان سنجش کشور حدود 680 داوطلب برای انجام مصاحبه عمومی و علمی به دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان معرفی شدند که هفته گذشته با برگزاری مصاحبه عمومی و علمی حدود 60 دانشجوی جدید را پذیرش کردیم.
وی افزود: متاسفانه به دلیل محدودیت فضای آموزشی و امکانات دانشگاه تعداد بسیار محدودی دانشجو را پذیرش کردیم و امکانات دانشگاه جوابگوی بیشتر از این تعداد نیست.
رئیس دانشگاه مذاهب استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه مبنای دانشگاه مذاهب در پذیرش دانشجو قطبی گزینی است، بالغ بر 60 درصد از دانشجویان ورودی جدید را دانشجویان بومی استان تشکیل می دهند و 40 درصد بقیه را دانشجویان استان های غربی کشور تشکیل می دهند.
فتح اللهی ادامه داد: در حال حاضر 160 دانشجو در سه رشته فقه و حقوق امامیه، فقه و حقوق شافعی و علوم قرآن و حدیث در دو واحد جداگانه خواهران و برادران در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با این 60 دانشجوی ورودی جدید تعداد کل دانشجویان دانشگاه مذاهب کردستان برای سال تحصیلی جدید 220 دانشجو است.
وی به برگزاری اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه مذاهب اشاره کرد و گفت: برای اولین بار برای 40 نفر از اولین خروجی های این دانشگاه که از سال 89 وارد دانشگاه مذاهب استان شدند جشن فارغ التحصیل با حضور یکی از شخصیت های شناخته شده کشوری و جمعی از مسئولان استان در مهرماه برگزار می کنیم.
رئیس دانشگاه مذاهب استان کردستان از راه اندازی دفتر آموزش های آزاد دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد و افزود: وظیفه این دفتر آموزش و تربیت افرادی در خارج از چارچوب دانشجویان دانشگاه در حوزه تقریب مذاهب اسلامی است.
فتح اللهی گفت: اولین کار این دفتر در دانشگاه مذاهب کردستان برگزاری دوره آموزشی ویژه اساتید معارف دانشگاه های استان است که برای اولین بار در سنندج با حضور اساتیدی از شخصیت های شناخته شده کشوری از جمله اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب و نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور برگزار می شود.
وی تشکیل شورای تحول آموزشی دانشگاه در سطح مرکز را یکی از برنامه های جدید دانشگاه مذاهب عنوان کرد و گفت: این شورا متشکل از اساتید و نخبگان علمی و فرهنگی در سطح کشور است که قرار است با توجه به نیازها و دغدغه های جهان اسلام در رشته ها و شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه مذاهب تجدیدنظر اساسی اعمال کنند و یک تحول اساسی در محتوای دروس و فضای آموزشی و فرهنگی دانشگاه ایجاد کنند.