به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از خرم آباد، یاراحمدی در دوره آموزش مهارت های کسب و کار و در کارگاه زبان بدن که با حضور 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی لرستان در خرم آباد برگزار شد، گفت: تحقیقات بازاریابی نشان داده اند که تاثير مهارتهاي غيركلامي (زبان بدن) در ابزارهای تبلیغ و فروش، پنج برابر بيشتر از مهارتهاي كلامي است.
وی افزود: در دورههاي جدید يادگيري مهارتهاي غيركلامي فروشندگان به اين توانايي دست مييابند كه حتي با شنيدن تن صداي يك فرد از طريق تلفن، زبان بدن او را پيشبيني كنند.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان ژست گرفتن با حالت دست به سینه در برابر مشتری، عدم تطابق بدن و گفتار و اشتباهات ناشی از عدم تشخیص تضادهاي بين گفتار و زبان بدن مشتري را به عنوان برخی از اشتباهات رایج فروشندگان برشمرد و افزود: سرعت دريافت پيام زبان بدن صدها برابر سرعت زبان هاي ديگر است.
یاراحمدی ادامه داد: تفاوت بين فروشنده سطح يك و فروشنده معمولي، در مهارتهاي غيركلامي او نهفته است. ممكن است فروشنده سطح يك، در مقايسه با فروشندگان ديگر باهوشتر نباشد و از دانش آكادميك هم برخوردار نباشد؛ اما اين فروشنده قادر است علائم زبان بدن و رفتارهاي غيركلامي مشتري را به خوبي و با مهارت هر چه تمام درك كند و بفهمد كه منظور مشتري چيست.
وی تصریح کرد: در هرمكالمه فقط هفت درصد ازمفاهيم درقالب كلمات شفاهي بيـان مي شوند و عمده اطلاعات ازطريق تركيب پيچيده اي از وضـع ظاهري، وضع اندامي، حركت اندامي، نگاه وحالات چهـره انتقال مي يابند.