کد خبر:۴۶۱۸۱۰
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان:

سرعت دريافت پيام زبان بدن صدها برابر سرعت زبان هاي ديگر است

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان گفت: تاثير مهارت‌هاي غيركلامي در ابزارهای تبلیغ و فروش، ۵ برابر بيشتر از مهارت‌هاي كلامي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از خرم آباد، یاراحمدی در دوره آموزش مهارت های کسب و کار و در کارگاه زبان بدن که با حضور 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی لرستان در خرم آباد برگزار شد، گفت: تحقیقات بازاریابی نشان داده اند که تاثير مهارت‌هاي غيركلامي (زبان بدن) در ابزارهای تبلیغ و فروش، پنج برابر بيشتر از مهارت‌هاي كلامي است.

 

وی افزود: در دوره‌هاي جدید يادگيري مهارت‌هاي غيركلامي فروشندگان به اين توانايي دست مي‌يابند كه حتي با شنيدن تن صداي يك فرد از طريق تلفن، زبان بدن او را پيش‌بيني كنند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان ژست گرفتن با حالت دست به سینه در برابر مشتری، عدم تطابق بدن و گفتار و اشتباهات ناشی از عدم تشخیص تضادهاي بين گفتار و زبان بدن مشتري را به عنوان برخی از اشتباهات رایج فروشندگان برشمرد و افزود: سرعت دريافت پيام زبان بدن صدها برابر سرعت زبان هاي ديگر است.

 

یاراحمدی ادامه داد: تفاوت بين فروشنده سطح يك و فروشنده معمولي، در مهارت‌هاي غيركلامي او نهفته است. ممكن است فروشنده سطح يك، در مقايسه با فروشندگان ديگر باهوش‌تر نباشد و از دانش آكادميك هم برخوردار نباشد؛ اما اين فروشنده قادر است علائم زبان بدن و رفتارهاي غيركلامي مشتري را به خوبي و با مهارت هر چه تمام درك كند و بفهمد كه منظور مشتري چيست.

 

وی تصریح کرد: در هرمكالمه فقط هفت درصد ازمفاهيم درقالب كلمات شفاهي بيـان مي شوند و عمده اطلاعات ازطريق تركيب پيچيده اي از وضـع ظاهري، وضع اندامي، حركت اندامي، نگاه وحالات چهـره انتقال مي يابند. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار