کد خبر:۴۶۴۱۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

روی پیشانی نفوذی‌ها ننوشته «انا عامل الشیطان»/ بسیج می‌تواند چهره منافق را نشان بدهد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پیام امام خطاب به دانشگاهیان و حوزویان با این مضمون که نگذارید دشمن در حوزه و دانشگاه نفوذ کند، گفت: روی پیشانی نفوذی ننوشته «انا عامل الشیطان»، گاهی ظاهر موجهی هم دارند؛ اتفاقا در جامعه دینی باید مراقب آنان که به ظاهر چهره مذهبی دارند، باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از گرگان؛ حجت الاسلام سلمانیان شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه گلستان در نمازخانه امام علی (ع) این دانشگاه برگزار شده بود، گفت: جلد ۲۱ از صحیفه امام خمینی (ره) پیام‌های خیلی مهمی دارد که مهم‌ترین آن «بسیچ» است.

 

این استاد حوه و دانشگاه با اشاره به قسمتی از پیام امام راحل مبنی بر اینکه «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی یقینا از برکات و الطاف جلیه است»، خاطرنشان کرد: دو نوع لطف داریم؛ نوع دیگر لطف خفیه است که باطنا لطف است اما ظاهر خوبی ندارد، اما امام در رابطه با بسیج می‌فرمایند بسیج یک لطف آشکار است، یعنی آدم باید ببیند بسیج ارزش دارد.

 

وی افزود: امام (ره) در ادامه پیام خود بسیج را مصداق کاملی از خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس الهی و اسلام ناب محمدی (ص) معرفی می‌کنند، این تعریف از زبان امامی گفته می‌شود که عرفان و فلسفه و فقه خوانده و انقلابی به پا کرد که جهان را متحیر خودش ساخت.

 

سلمانیان در تشریح کلمه «اخلاص» در پیام امام (ره) گفت: چه چیزی غیر از اخلاص می‌تواند باعث شود عده ای امروز در سوریه و لبنان و عراق و خارج از خاک میهن به شهادت برسند. تاکنون هر قدر ما می‌گفتیم بسیج مخلص است عده‌ای ان قلت می‌آوردند، اما امروز با شهادت مخلصانه مدافعان حرم به خیلی‌ها ثابت شد که بسیج برای خدا کار می‌کند.

 

وی همچنین با اشاره به این جمله امام راحل که فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست»، اظهار کرد: گاهی ما تمام زور خودمان را برای مخلصانه بودن کاری به کار می‌گیریم، ولی ته آن هنوز منیت وجود دارد، ولی یک بسیجی فقط باید برای خدا کار کند.


اقتضا کند همه بسیجیان برای دفاع از حرم خواهند رفت


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فداکاری‌های شهدای مدافع حرم متذکر شد: با جرأت‌ترین آدم‌ها امروز در دنیا بسیجیان هستند، آن بسیجی‌هایی که رفته و نشان داده‌اند، البته مثل آنها خیلی زیاد هستند و اقتضا کند همه ما می‌رویم.

 

حجت الاسلام سلمانیان تصریح کرد: این تعاریف امام (ره) شاخص معرفی می‌کند و فلش نشان می‌دهد. مقام معظم رهبری فرمودند اول بسیجی عالم امیرالمومنین علی(ع) است این یک مصداق کامل است، در واقع بسیجیان باید خود را با این تعاریف و این مصادیق تراز کنند.

 

وی با اشاره به بخش دیگری از پیام امام (ره) مبنی بر اینکه «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیانم محشور گرداند»، بیان داشت: این سخن حضرت امام خیلی عجیب است. ما مدام آرزوی حضور اباعبدالله(ع) در روز حشر را داریم، اما امام می‌خواهند با بسیجیان محشور شوند، این سخن امام نشان می‌دهد سر سفره بسیج که باشیم، قیامت سر سفره امام حسین (ع) هم هستیم.

 

سلمانیان با بیان اینکه امام (ره) به عارف بودن و روحانی بودن و کتاب نوشتن خود افتخار نمی‌کنند اما می‌گویند افتخار می‌کنم که خود یک بسیجی‌ام، تأکید کرد: برخی می‌خواهند به بسیج گیر بدهند. به هر چیزی یا درست یا غلط می شود گیر داد، اگر راست می‌گویید زمانی که مشکل دیدید بروید و نصیحت کنید و او هم اگر بسیجی باشد، باید بپذیرد.


متحجر از دیدگاه امام خمینی (ره) چه کسی است؟


این استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: امام در بخش بعدی پیام خویش در صحیفه می‌فرمایند:«من مجددا به همه ملت بزرگ ایران و مسئولین عرض می‌کنم، چه در جنگ چه در صلح، بزرگ ترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته است، لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی (ص) موج می‌زند»؛ با این تعریف مشخص می‌شود در ادبیات امام خمینی (ره) کسی متحجر است که غافل از سیاست باشد و فقط اسلام را در نماز و روزه ببیند.

 

حجت الاسلام سلمانیان خاطرنشان کرد: اگر ارتش و سپاه روحیه بسیجی نداشتند کشور از بین رفته بود. نشان به آن که در جنگ ۱۳ ساله ایران و روس از روس شکست خوردیم، چرا که اروپا خواست به ما شیوه نوین جنگیدن یاد بدهد؛ یاد نگرفتیم و شکست خوردیم، اما در جنگ هشت ساله نه شیوه ای نوین نه تجهیزات نوین و بالا داشتیم و تنها با همین روحیه بسیجی دست خالی به پیروزی رسیدیم.


روی پیشانی نفوذیها ننوشته «انا عامل الشیطان»


وی با قرائت بخش دیگری از پیام امام خطاب به دانشگاهیان و حوزویان با این مضمون که نگذارید دشمن در حوزه و دانشگاه «نفوذ» کند، گفت: روی پیشانی نفوذی ننوشته «انا عامل الشیطان»، گاهی ظاهر موجهی هم دارد، اتفاقا در جامعه دینی باید مراقب آنان که به ظاهر چهره مذهبی دارند باشیم. در مشروطه آخوند فراماسون داشتیم، آخوندی که علیه امام کتاب نوشت داشتیم، مذهبی منحرف داشتیم و الان نیز داریم.


سلمانیان با بیان اینکه تاریخ انقلاب خیلی واضح است، ادامه داد: رادیوهای بیگانه را ببینید، برخی از همینجا رفتند. امام می‌فرمایند تنها با بسیج است که این مهم (جلوگیری از نفوذ) انجام می‌گیرد، یعنی بسیج می‌تواند چهره منافق را نشان دهد.


دشمن نمیگذارد صدای اسلام به غرب برسد


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم دنیا را بگیریم. ما معتقد هستیم فطرت مردم دنیا پاک است و اسلام سخن خداست. این سخن خدا به بندگان خدا برسد، دشمن نمی‌گذارد صدای اسلام به غرب برسد چون کارشان تمام است، داعش می‌سازند تا قبل بلند شدن صدای واقعی اسلام، اسلام را خشن نشان دهند.

 

سلمانیان تأکید کرد: ملاک امام (ره) است، هر کس در جمهوری اسلامی با امام حرکت نکند مشکلی دارد. شاید آدم بدی نباشد ولی حتما نمی‌تواند، کم دارد، باید تفکر امامی در انقلاب حاکم باشد چون با این تفکر شکستی وجود ندارد. اگر از این تفکر فاصله بگیریم شکست خواهیم خورد. یکی از این تفکرات هم این است که باید صدای اسلام را جهان برسانید.


بسیج با تولید پادتن «آنتی ضد انقلاب» بدن نظام را سالم نگه میدارد


وی همچنین گفت: بسیج یک آنتی ضد انقلاب است، بسیج مانند گلبول سفید پادتن تولید کرده و بدن انقلاب را سالم نگه می‌دارد، امام (ره) می‌فرمایند من دست یکایک شما بسیجیان را می‌بوسم، برخی حالا به بسیج اهانت می‌کنند و می‌گویند امام را قبول داریم! اگر فرد بد می بینید نگویید بسیج بد است.


سلمانیان با اشاره به قسمتی دیگر از پیام امام راحل مبنی بر اینکه « اگر مسئولین نظام اسلامی از شما بسیجیان غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت»، متذکر شد: امام می‌فرمایند غافل شدن از بسیج عواقب بدی دارد چه رسد به آنکه بخواهیم به بسیج حمله کنیم.

 

وی با بیان اینکه بعد از امام (ره) به جز مقام معظم رهبری و چند تن دیگر، اندیشه های امام را بایکوت کردند، تصریح کرد: امام در بخشی از همین پیام خود می‌فرمایند:«ملت‌های مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابرقدرت‌ها با خود بگذارند مگر اینکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده و لمس و باور کنند»، امام پیامی به این واضحی با قیود و شرایط مختلف به ما می‌دهند امام می‌گویند حتی اگر آمریکا بگوید مسلمان شدیم هم باور نمی‌کنیم چون می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند.

سلمانیان همچنین گفت: بعد از انقلاب که روحیه بسیجی حاکم شد یک وجب خاک به دشمن ندادیم، اما قبلش هر وقت جنگ شد چه با مذاکره چه با جنگ قسمتی از خاک کشور را به دشمن دادیم، اما ما برای خاک مبارزه نکردیم، ما حتی مبارزه نکردیم ظالمان بروند و مظلومان بیایند، هدف اصلی ما چیز دیگری بود.


هدف اصلی انقلاب چه بود؟/ صحیفه امام نسخه شفا بخش روح است


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صحیفه امام نسخه شفابخش روح است، متذکر شد: اگر هدف اصلی ما خاک بود پس شهدای مدافع حرم چرا بیرون از خاک ما شهید شدند؟ امام در صحیفه می‌فرمایند: «نباید شهادت را تا این اندازه به سقوط بکشانیم که بگوییم بعد از شهادت فرزندان اسلام تنها خرمشهر و شهرهای دیگر آزاد شد تمامی اینها خیالات باطل ملی گراهاست، ملی گراها تصور نمودند ما هدفمان پیاده کردن اهداف بین الملل اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است»، هدف اصلی این نیست؛ بلکه امام می‌فرمایند: «ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم»، اگر با این مقیاس وزن کنیم حساب خیلی چیزها مشخص می‌شود.

 

وی افزود: امام می‌فرمایند: «ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم، ما تصمیم داریم پرچم لا اله الا الله را بر قلل کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم»، امام در این پیام می‌گویند قبل از اینکه نام الله برده شود، باید ابتدا به «لا اله» ایمان بیاورید .این یعنی بیزاری جستن از کفر، یعنی پشت کردن به شیطان، یعنی همان «مرگ بر آمریکا».

 

سلمانیان با اشاره به بخش بعدی پیام امام مبنی بر اینکه «استکبار از همه کمین گاه‌های سیاسی و فرهنگی و نظامی و اقتصادی خود به ما حمله کرده است، انقلاب اسلامی ما تا کنون تمام کمینگاه‌های شیطان و دام‌های صیادان را به ملت‌ها نشان داده است»، تصریح کرد: گرگ صفتان باید هم بیایند ایران را محاصره اقتصادی کنند؛ چون کاری کردیم کارستان، ما با دست خالی انقلاب کردیم، خیلی‌ها می‌گفتند نمی‌شود، اما امام فرمود ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تشریح فرهنگ شهید و شهادت پرداخت و در این باره گفت: آدمیزاد برای آینده احتمالی خود فکر و برنامه ریزی می‌کند اما برای مرگ که یک آینده حتمی است کمتر کسی برنامه دارد، ما برای چیزهایی که در آینده احتمالا به آن می‌رسیم خیلی فکر می کنیم، اما عجیب است برای آینده قطعی خود یعنی «مرگ» فکر نمی‌کنیم.

 

وی ادامه داد: شهدا برای آینده قطعی خود فکر می‌کنند. این است که شهدا از ما جلوترند، چون می‌دانند مرگ بخشی از وجودشان و یک انتقال است، یکی از درس‌هایی که از شهدا می‌گیریم این است که آینده قطعی من چگونه باید رقم بخورد.


کسی شهید می شود که شهید زندگی کند


سلمانیان تصریح کرد: شهدا به مقام رضا رسیدند. کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند. اگر در مسیر الهی خدا حرکت نکنید که شهید نمی‌شوید، وقتی یکی شهید می‌شود تازه می‌فهمیم، او آدم خوبی بود یعنی خوب زندگی کرد که خوب از دنیا رفت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ما در این دنیا فوقش ۱۰۰ سال زنده باشیم. زندگی ابدی ما در قیامت است. حال که مرگ یک سرنوشت حتمی است. بیایید کاری کنیم روغن ریخته، نذر امامزاده شود و با شهادت برویم و در دنیای ابدی خود با افتخار و شادمانی زندگی کنیم و تا ابد موجب رضایت خداوند باشیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار